كشف غار جديد در استان خراسان رضوی ايران

تاریخ: 20:03, 05-01-2015.


تهران. دوشنبه 5 ژانويه 2015 میلادی برابر با 15 دی 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، یک غار جدید در خراسان رضوی در ايران کشف و شناسایی شد.
بنابراين گزارش، رییس جمعیت هلال احمر خواف ديروز گفت: این غار جدید به طول تقریبی 80 متر با یک دهانه چاه در منطقه برآباد بخش سنگان در 40 کیلومتری خواف به همت نجاتگران جمعیت هلال احمر این شهرستان کشف شد.
محمد امانی افزود: با توجه به اینکه این غار در منطقه برآباد الدنگ واقع است به نام الدنگ به ثبت رسید.
او گفت: 23 نفر از اعضای تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر و اداره محیط زیست خواف پس از پنج ساعت عملیات موفق به پیمایش در این غار شدندو با توجه به وسعت و سختی کار در غار کشف شده و کمبود وسایل فنی همراه، عملیات شناسایی دقیقتر ادامه دارد. خواف در منطقه مرزی شرق ايران قرار دارد.
غار فضای خالی زیرزمینی است با حداقل یک دهانه به خارج از پوسته زمین که هیچگونه ابعاد خاص و مشخصی ندارد. غار در داخل زمین و یا در دل صخره ها قرار دارد.
خراسان رضوی با بیش از 200 غار شناسایی شده ظرفیت جذب گردشگر غارنورد را دارد که دو سوم غارهای شناسایی شده قابلیت پیمایش عمومی دارد و حدود 35 درصد آن تخصصی است که باید توسط غارنوردان حرفه ای با تکنیک و تجهیزات خاص پیمایش شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: