ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

12:48 | جولای02 تهران

ايران و عراق همكاری های خود در بخش های بيمه و درمان را افزايش می دهند

تاریخ: 10:09, 05-01-2015.


تهران. دوشنبه 5 ژانويه 2015 میلادی برابر با 15 دی 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، جمهوری اسلامی ایران و عراق همکاری های مشترک خود را در حوزه های بیمه ای ، درمانی و دارویی افزایش می دهند .
بنابراين گزارش، در نشست مشترک شب گذشته علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با خانم عدیله حمود حسن وزیر بهداشت کشور عراق علاوه بر اینکه بر لزوم توسعه همکاری های مشترک در حوزه های مورد علاقه تاکید شد، مقامات دوکشور نیز خواهان استفاده از تجارب یکدیگر شدند.
علی ربیعی در مصاحبه با خبرنگاران، کشور عراق را به لحاظ فرهنگی بسیار نزدیک با جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: یکی از مسائل مورد علاقه کشور عراق استفاده از تولیدات دارویی ایرانی است که قرار شد بخشی از نیازهای دارویی این کشور همسایه را تامین کنیم.
وی به توریسم درمانی و اهمیت ان اشاره کرد و افزود: در این خصوص قرار شد کمیته ای مشترک تشکیل تا زمینه های اجرایی شدن این توافق دنبال شود.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای پذیرش بیماران عراقی برای درمان در ايران خبر داد و گفت: ساخت کارخانه دارویی یکی دیگر از توافقات دو کشور است و بزودی این طرح مورد مطالعات اجرایی کارشناسان دوکشور قرار می گیرد.
وی به توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در بخش های بیمه ای اشاره کرد و افزود: سازمان تامین اجتماعی موظف شده است تا تجارب خود را برای ایجاد ساختارهای لازم در کشور عراق به مقامات این کشور منتقل کند.
ربیعی همچنین از امادگی ایران برای توسعه همکاری های فنی و حرفه ای با کشور عراق خبر داد.
خانم عدیله حمود حسن وزیر بهداشت عراق نیز در این دیدار با اشاره به یادداشت تفاهم هایی که در سال های گذشته با مقامات ایرانی امضا شده است ابراز امیدواری کرد: در این سفر برای اجرایی شدن این توافقات گام های سریعتری برداشته شود.
وی از امادگی کشور متبوع خود برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی از جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
وزیر بهداشت عراق از مسئولان جمهوری اسلامی ایران خواست تا هرچه سریعتر مقدمات سرمایه گذاری برای ایجاد کارخانه داروسازی در عراق را فراهم اورند .
وی از دیگر زمینه های همکاری دو کشور را درحوزه های اموزش کادر پرستاری و پیراپزشکی و همچنین بخش های تخصصی جراحی قلب و عروق دانست.

به اشتراک گذاشتن اخبار: