ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

0:11 | مه19 تهران

ايران با ايجاد تفرقه در دنيای اسلام مخالفت كرد

تاریخ: 11:11, 31-12-2014.

تهران. چهارشنبه 31 دسامبر 2014 میلادی برابر با  10 دی 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون اول رئیس جمهور ايران در دیدار وزیر تجارت و صنایع دستی تونس، با اشاره به ديدگاه وحدت مدار جمهوری اسلامی ايران در باره همه امت اسلامی با هر اقدامی برای ايجاد تفرقه در دنيای اسلام مخالفت كرد.   بنابراين گزارش، دکتر اسحاق جهانگیری در اين ديدار ضمن تبریک برگزاری موفقیت آمیز انتخابات مجلس ملی نمایندگان و انتخابات ریاست جمهوری تونس اظهارداشت: تونس همواره از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برای جمهوری اسلامی ایران
 برخوردار بوده و طرفین در خصوص توسعه و تعمیق مناسبات اراده جدی دارند.
جهانگیری همچنین با اشاره به همکاری های گسترده تهران ـ تونس در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی، بر لزوم توسعه همکاری های ایران و تونس در زمینه‌های مختلف و به ویژه درخصوص مسائل جهان اسلام تاکید کرد.
معاون اول رییس جمهور با یادآوری اتفاقات عراق و سوریه و اقدامات غیرانسانی گروه داعش افزود: کشورهای مسلمان و بخصوص کشورهای پیشرو نظیر تونس می‌توانند نقش مهمی در حل مسائل اسلام ایفا کنند.
جهانگیری  با تاکید براینکه جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات با تونس هیچ محدودیتی قائل نیست گفت: ایران آمادگی دارد توانمندی‌ها و تجربیات خود را در زمینه‌های مختلف در اختیار کشور دوست و مسلمان تونس قرار دهد.
وزیر تجارت و صنایع دستی تونس نیز در این دیدار با بیان اینکه تونس پس از پشت سرگذاشتن انتخابات، در مقطع فعلی در پی برقراری ثبات و امنیت است ، گفت: تونس در این راستا تلاش می‌کند روابط خود را با سایر کشورها و به ویژه جمهوری اسلامی ایران ارتقاء دهد.
نجلاء حروش از آمادگی کشورش برای برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های ایران و تونس خبر داد.
وی همچنین بر حق همه ملت‌ها برای استفاده مسالمت‌ آمیز از انرژی هسته‌ای تاکید و اظهار امیدواری کرد، ایران بتواند در مذاکرات هسته‌ای به نتایج دلخواه و حقوق خود دست پیدا کند.
وزیر تجارت و صنایع دستی تونس تروریسم را خطری بزرگ برای کل منطقه دانست و اظهار امیدواری کرد با همکاری کشورهای منطقه شاهد برقراری صلح و ثبات باشیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: