ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

8:30 | سپتامبر20 تهران

فراهم شدن زمينه گسترش همكاری اقتصادی ايران و عمان

تاریخ: 10:10, 30-12-2014.

تهران. سه شنبه 30 دسامبر 2014 میلادی برابر با  9 دی 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سرمایه گذاری و ایجاد تبادل تجاری و اقتصادی در استان کرمان در دستور کار سرمایه گذاران عمانی قرار دارد.
بنابراين گزارش، استاندار کرمان ديروز در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی عمان با اشاره به ظرفیت های کشاورزی، معدنی، صنعتی و گردشگری استان کرمان برای سرمایه گذاری مشترک با عمان افزود: آماده همکاری اقتصادی پایداربا عمان هستیم .
آقای رزم حسینی افزود: هم اکنون 15میلیارد دلار در صنایع فولاد سرمایه گذاری شده وتوافقنامه های زیادی نیز در دست اقدام است ودر صورت عزم جدی کشور عمان تسهیلات خوبی برای سرمایه گذاران عمانی در کرمان در نظر گرفته خواهد شد.
رئیس اتاق بازرگانی عمان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سرمایه گذاری در کشوری اسلامی افزود: به علت تحریم ها یک سری مشکلات بین حواله های بانکی بین ایران و عمان وجود دارد که با همکار بانک ها برطرف خواهند شد.
الکیومی گفت: هیاتی 20 نفره از تجار عمانی برای همکاری بیشترفرودین به کرمان خواهند آمد.
جلال پور،نایب رئیس اتاق بازرگانی کشور نیز پیشنهاد کرد: برخی ازبندرهای ایران وعمان برای همکاری اقتصادی در نظر گرفته شود که مورد تایید طرف عمانی قرارگرفت ومصوب شد طرف عمانی برخی معافیت های مالیاتی برای صادرکنندگان ایرانی داشته باشد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: