ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

8:44 | سپتامبر20 تهران

آغاز دوازدهمين اجلاس مشترك اقتصادی ايران و تونس

تاریخ: 09:14, 30-12-2014.

تهران. سه شنبه 30 دسامبر 2014 میلادی برابر با  9 دی 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی و تجاری ایران و تونس با حضور نعمت زاده وزیر صنعت ، معدن و تجارت ايران و خانم نجلا حروش  وزیر بازرگانی و صنایع دستی تونس آغاز شد.
بنابراين گزارش، محمدرضا نعمت زاده در پایان اجلاس در نشست مشترک با همتای تونسی خود گفت: دو کشور، دو ملت و دو دولت برادر ایران و تونس بر توسعه مناسبات در تمام زمینه ها تاکید دارند.
وی افزود: در بخش اقتصادی و بازرگانی طرفین از ظرفیت های زیادی برای توسعه همکاری ها برخوردارند و امیدواریم در 3 روز برگزاری اجلاس زمینه های همکاری ها در نتیجه امضای تفاهمنامه ها گسترش یابد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با وجود توانمندی های خوب در زمینه های علمی، پژوهشی، فناوری صنعتی، معدنی، فرهنگی و گردشگری زمینه برای توسعه همکاری ها میان بخش های دولتی و خصوصی دو کشور فراهم است.
وزیر بازرگانی و صنایع دستی تونس هم در این نشست مشترک با تاکید بر این که مواضع سیاسی دو کشور در منطقه نزدیک است، گفت: روابط دو کشور در سطوح مختلف خوب بوده و با دستاوردهای خوبی همراه است.
وی افزود: اجلاس دوازدهم فرصت مغتنمی برای ارزیابی کارنامه کمیسیون مشترک و گفتگو درباره راه های پیشبرد فعالیت های این کمیسیون است.
نجلا حروش گفت: در چند روز برگزاری اجلاس موافقتنامه ها و یادداشت تفاهم هایی در زمینه سرمایه گذاری، بورس، فعالیت های اقتصادی، فنی و گمرکی، کشاورزی و صنایع میان طرفین به امضا خواهد رسید.
وی با اشاره به تشکیل شورای بازرگانان ایران و تونس افزود: در این شورا معتبرترین فعالان اقتصادی حضور دارند و نخستین نشست ان که با هدف توسعه مناسبات و پیشبرد سرمایه گذاری متقابل است، بزودی برگزار خواهد شد.
مبادلات تجاری ایران و تونس 6.6 میلیون دلار است و مهم ترین کالاهای صادراتی ایران به تونس را مصنوعات فلزی و پلاستیکی، فرش و کفپوش، پسته و انگور تشکیل می دهد و ایران هم فسفات و مصنوعات پلاستیکی از تونس وارد می کند.
ایران و تونس تاکنون موافقتنامه هایی در زمینه تجارت ترجیحی، اجتناب از مالیات مضاعف، تشویق و حمایت از سرمایه گذاری متقابل، امور گمرکی، استاندارد به امضا رسانده اند.
قرار است در پایان سومین روز برگزاری این اجلاس، موافقتنامه ها و یادداشت تفاهم هایی میان طرفین به امضا برسد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: