ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

11:47 | جولای07 تهران

سلاح ها و تجهيزات ساخت ايران با موفقيت آزمايش شدند

تاریخ: 19:36, 26-12-2014.

تهران. جمعه 26 دسامبر 2014 میلادی برابر با  5 دی 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، در مرحله دوم رزمایش مشترک محمد رسول الله (ص ) یگان های نیروی زمینی تک گسترده خود را با بکارگیری موفق دستاوردهای خودکفایی بومی شده از جمله سلاح های انفرادی و اجتماعی شاهر، اخگر، تانک های ذوالفقار و صمصام و پشتیبانی آتش سنگین بالگردهای هوانیروز در چندین مرحله پرواز وآتش یگان های موشکی وتوپخانه ای این نیرو اجرا کردند.
بنابراين گزارش به نقل از قرارگاه فرهنگی و رسانه ای این رزمایش اجرای هلی برن و ضد هلی برن نیروهای ویژه در قالب نیروهای مهاجم و مدافع در رزمگاه های مختلف و همچنین استفاده از نیروهای احتیاط بسیج نیروی زمینی در آفند و پدافند با پشتیبانی جنگنده بمب افکن های نیروی هوایی از دیگر اقدامات این مرحله از رزمایش بود که در حضور مقامات و ناظران عالی رتبه قرار گاه خاتم و ستاد کل نیروهای مسلح و داوران ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران اجرا شد.
جانشین نیروی زمینی ارتش و سخنگوی این مرحله از رزمایش گفت: انطباق این تمرین بزرگ صحرایی با شرایط واقعی نبرد با نگاه دقیق به تهدیدات، استفاده از گلوله های حقیقی، اشراف مطلوب اطلاعاتی در سطح منطقه با اتکا به درجه داران و افسران متخصص سامانه ارتباطی و اطلاعاتی و رصد هرگونه تحرکات مرزی از ویژگی های مرحله دوم رزمایش محمد رسول الله ( ص ) بود .
امیر سرتیپ حیدری افزود: حضور دانشجویان دانشگاه فرماندهی وستاد ارتش برای کسب تجارب عملیاتی، تقویت فضای معنوی در رزمایش و اجرای عملیات مردم یاری و درمانی در منطقه عمومی رزمایش نیز از وجوه قابل توجه این مرحله از رزمایش بوده است.
وی گفت: قرارگاه پدافند هوایی نیز امروز با استفاده از 2 قرار گاه اصلی وتاکتیکی وبرقراری ارتباط امن وچند لایه ومقابله با ایجاد اختلال الکترونیکی دشمن، یگان های زمینی و دریایی حاضر در منطقه عمومی رزمایش را پشتیبانی کرد.
همزمان با این مرحله از رزمایش پروازهای تاکتیکی جنگنده های اف 4 ومیراژ نیروی هوایی در پشتیبانی از یگان های زمینی ارتش با موفقیت اجرا شد.
همچنین فاز تاکتیکی ناوگان دریایی با اجرای عملیات و تمرین های مختلف تخصصی در عمق آبهای دریای عمان با موفقیت اجرا شد

به اشتراک گذاشتن اخبار: