ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

11:30 | جولای07 تهران

ديدار رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق

تاریخ: 16:13, 26-12-2014.

تهران. جمعه 26 دسامبر 2014 میلادی برابر با  5 دی 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق صبح ديروز میزبان رئیس مجلس شورای اسلامی ايران بود.
بنابراين گزارش، سیدعمار حکیم حضور رئیس مجلس شورای اسلامی ایران را در کشورش مهم خواند و گفت: در این شرایط که عراق درگیر مبارزه با تروریسم است و جنایتکاران داعش از سوی برخی کشورها حمایت می شوند ایران محبت و برادری خود را به ملت مظلوم عراق ثابت کرد و نشان داد جمهوری اسلامی ایران بر عقیده راسخ خود یعنی حمایت از مظلوم و مقابله با ظالم استوار است.
حکیم رابطه عراق و ایران را راهبردی خواند و گفت: اگر آمریکا می خواست در مبارزه با تروریست ها به ما کمک کند بیش از 5 ماه طول می کشید اما ایران کمتر از یک هفته وارد عمل شد.
سیدعمار حکیم با بیان این که کاهش قیمت نفت ضربه های زیادی به اقتصاد عراق با توجه به شرایط کنونی این کشور وارد می کند، گفت: عراق نیز باید مانند جمهوری اسلامی ایران اقتصاد مقاومتی را الگوی سیاست های اقتصادی خود قرار دهد تا بتواند با سختی ها و کاستی ها و سیاست های مخرب بعضی از کشورها مقابله کند.
رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق گفت: روابط اقتصادی با ایران بسیار مهم است و می تواند در همه عرصه های اقتصادی عراق و ایران با یکدیگر همکاری کنند.
علی لاریجانی نیز رفتار آمریکا در مبارزه با تروریسم را مبهم دانست و گفت: سیاست آمریکا سیاست فریبکاری است چرا که خود بوجود آورنده تروریسم است.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در عراق گام های بسیار خوبی برای مقابله با تروریست ها برداشته شد و مردم عراق فهمیده اند که خود باید با اتحاد و همدلی از کشورشان دفاع کنند و در این میان ایران هم حامی بی چون و چرای آنهاست.

به اشتراک گذاشتن اخبار: