ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

15:59 | مه17 تهران

ايران طرح پزشكی مانا را در استان چهارمحال و بختياری اجرا كرد

تاریخ: 11:35, 26-12-2014.

تهران. جمعه 26 دسامبر 2014 میلادی برابر با  5 دی 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح مراقبت ادغام یافته ناخوشی های اطفال معروف به مانا در آن استان خبر داد.
بنابراين گزارش، فدایی گفت: در این طرح 19 هزار مورد غربالگری نوزادان از نظر بیماری پی.کا.یو و هیپوتیروئیدی مادرزادی در تمامی شهرستان های نه گانه استان برگزار شد.
وی افزود: در طرح مانا همچنین اطلاعات مربوط به شاخص‌های عدالت در تغذیه(تعذیه انحصاری با شیر مادر و کم وزنی کودکان)، در تمامی شهرستان‌های استان چهارمحال و بختیاری جمع آوری و در نرم‌افزار سایت اداره سلامت کودکان وارد و ثبت شد.
فدایی پوشش صددرصدی برنامه مراقبت‌‌های ادغام یافته سلامت مادران، پیشگیری و کاهش مرگ قابل اجتناب مادر باردار با شناسایی، پیگیری، ارجاع و اعزام بارداری‌های پر خطر به خصوص در مناطق دور دست و سخت‌گذر استان چهارمحال و بختیاری را از دیگر اقدامات طرح مانا برشمرد و افزود در این طرح 10 هزار نمونه ازمایش اچ.پی.ال.سی ویژه بیماران پی.کا.یو و موارد مشکوک شناسایی شده در غربالگری پس از هماهنگی‌های لازم با آزمایشگاه رفرانس در استان اصفهان انجام شد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: