ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

22:43 | جولای04 تهران

قدردانی رییس مجلس عراق از نقش ايران در مبارزه با تروريسم

تاریخ: 12:57, 25-12-2014.

تهران. پنج شنبه 25 دسامبر 2014 میلادی برابر با  4 دی 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رییس مجلس عراق در نشست خبری مشترک با رییس مجلس شورای اسلامی، از نقش ایران در مبارزه با تروریسم قدردانی كرد.
بنابراين گزارش، سلیم الجبوری گفت: امنیت عراق و منطقه ، و راهکار همکاری های منطقه ای برای مبارزه با این آفت مهمترین محورگفتگوها بوده است.
سلیم الجبوری افزود: عراق بر گسترش روابط با کشورهای منطقه خصوصا ایران بسیار اهمیت می دهد و از هیچ تلاشی برای بهبود آن دریغ نخواهد کرد.
الجبوری گفت: در صدد هستیم تا کمیته دوستی دو کشور را در مجلس عراق تقویت کنیم.
وی با اشاره به مشکلات اقتصادی خصوصا کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی گفت: باید هر دو کشور راهکار مناسبی برای بحران پیش آمده، بیابند.
رییس مجلس شورای اسلامی هم با تاکید مجدد بر حمایت همه جانبه ایران از روابط سیاسی و امنیتی و اقتصادی با عراق گفت: مساله مبارزه با تروریسم بسیار مهم و در عین حال یک مشکل منطقه ای شده است.
آقای لاریجانی گفت: من در سفر به کشورهای لبنان و سوریه، این مساله را بررسی کردم و احساس می کنم که عراق در این زمینه با جدیت برخورد کرده و در این راه گام های مهمی برداشته است.
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اراده موجود میان دو ملت امر مهمی است و جمهوری اسلامی ایران از همه اراده ها در منطقه برای مبارزه با تروریسم حمایت می کند.
آقای لاریجانی گفت: ایران در جنگ با تروریسم گام های مهمی برداشته است و از نظر جمهوری اسلامی ایران، وحدت میان عراقی ها در شرایط کنونی نقش بسزایی در مبارزه با تروریسم دارد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: