ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

8:20 | سپتامبر22 تهران

در ايران، گوری قديمی از دوره اشكانيان كشف شد

تاریخ: 12:31, 24-12-2014.

تهران. چهارشنبه 24 دسامبر 2014 میلادی برابر با  3 دی 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، گور باستانی مربوط به دوره اشکانیان در نهبندان استان خراسان جنوبی ايران کشف شد.
بنابراين گزارش، مدیر کل میراث فرهنگی استان خراسان جنوبی گفت: این گور هنگام انجام عملیات عمرانی در بخشی از شهر نهبندان، کشف شد که با شیوه ای خاص جسد انسان را دفن کرده بودند.
 رضایی افزود: دراین شیوه تدفین که بر مبنای بعضی از شواهد می توان گفت شبیه نوعی مجازات است بخش هایی از اعضای بدن فرد به همراه جمجمه وی در یک چاله به عمق یک متر در کنار قبر، و بقیه بدن در قبر دفن شده است .
وی گفت: با توجه به اینکه در کنار بقایای استخوانی، هیچ گونه شی و اثر دیگری به دست نیامد نمی توان تاریخ قطعی تدفین به دست آمده را تعیین کرد.
مدیر کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت: گور کشف شده، در نزدیکی محلی است که حدود 20 سال پیش آثاری از تدفین های گور خمره ای اشکانی پیدا شده بود و بر همین اساس می توان گفت استخوان ها به احتمال زیاد متعلق به دوره اشکانی است و حدود هزار سال قدمت دارد.
آقای رضایی با بیان اینکه این آثار در عمق 160 سانتی متری زمین بدست آمد، افزود: به دلیل رطوبت فراوان خاک و نمک موجود در آن، استخوان های به دست آمده به شدت تخریب شده اند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: