ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

8:09 | سپتامبر22 تهران

ديدار علی لاريجانی با علمای نجف

تاریخ: 09:58, 24-12-2014.

تهران. چهارشنبه 24 دسامبر 2014 میلادی برابر با  3 دی 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رییس مجلس شورای اسلامی که در صدر یک هیات بلندپایه به عراق سفر کرده است ديروز در دیدار با ایت الله محمد سعید حکیم از مراجع عظام در نجف، یکی از دغدغه های جمهوری اسلامی ایران را مشکلات و بحران های منطقه خواند و بحران های تروریستی در عراق و سوریه را جدی دانست.
بنابراين گزارش، آقای علی لاریجانی گفت: تلاش داریم در عراق و سوریه برای مبارزه با تروریسم کمک کنیم.
آقای لاریجانی به توفیقات عراق و سوریه در مبارزه با این پدیده اشاره کرد و گفت: در کنار این موفقیت ها، تلاش برای یافتن راه حل سیاسی هم در جریان است.
آیت الله محمد سعید حکیم هم پدیده تروریسم را توطئه ای دانست که روند سیاسی و امنیتی عراق را هدف قرار داده است. وی پایبند بودن و توسل به اهل بیت(ع) را رمز مقابله و ایستادگی در مقابل این پدیده شوم خواند.
رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار با محمد اسحاق فیاض از مراجع نجف به روند سیاسی و امنیتی در کشورهای سوریه و عراق اشاره و تصریح کرد: مبارزه با داعش به نحوی پیش می رود که جلوی آنها گرفته شود و مناطق اشغالی در حال آزاد شدن است.
آقای لاریجانی با اشاره به شکل گیری صف مبارزه در مقابله با تروریست ها، ابراز امیدواری کرد مجموعه اقدامات، تروریسم را به شکست بکشاند.
آیت الله محمد اسحاق فیاض هم با اشاره با نقش مهم ایران قوی در منطقه، دولت، مردم و اقتصاد ایران را روبه جلو خواند. وی تامین برق، آب آشامیدنی، مسکن، بهداشت و درمان را از مشکلات عمده عراق خواند و بر لزوم توجه به ایجاد فضای مناسب برای رفع این مشکلات تاکید کرد.
در دیدار رییس مجلس شورای اسلامی با آیت الله بشیر نجفی هم مهمترین مسائل سیاسی و امنیتی عراق بررسی شد و آقای لاریجانی گفت: در شرایط کنونی کشورهای غربی خطر تروریسم را درک کرده اند و این نکته مهمی است.
در این دیدار همچنین بر تداوم تلاش ها و رایزنی ها در مبارزه با این پدیده که امنیت منطقه را با چالش مواجه کرده، تاکید شده است

به اشتراک گذاشتن اخبار: