ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

8:16 | سپتامبر22 تهران

استان آذربايجان غربی، جايگاه نخست تنوع سنگ های معدنی در ايران

تاریخ: 16:38, 23-12-2014.

تهران. سه شنبه 23 دسامبر 2014 میلادی برابر با  2 دی 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، آذربایجان غربی در رتبه اول تنوع سنگ های معدنی کشور ايران قرار دارد.
بنابراين گزارش، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان غربی ايران گفت: درحال حاضر این استان در تنوع سنگ های معدنی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.
آقای اسکندری افزود: هم اکنون بیش از چهارصد و هفتاد و چهار معدن در سراسر استان وجود دارد که سی و یک تنوع معدنی است که مهمترین آنها شامل تیتان، کان سنگ طلا، باریت، فلدسپات، میکا، کان سنگ نقره و انواع سنگ های تزیینی مانند گرانیت، دولومیت، تراورتن، مرمر، گنگلومرا و بازالت است.
وی با بیان اینکه تاکنون شش میلیون تن انواع مواد معدنی از استان استخراج شده است افزود: این میزان تا پایان سالجاری به بیش از نه میلیون تن می رسد که بخشی از این تولیدات به خارج از استان و کشور صادر می شود.
آقای اسکندری با اشاره به اینکه بیشترین تولیدات معادن آذربایجان غربی مربوط به بخش معادن سنگ های تزئینی است گفت: در استان دویست و شش فقره معدن در خصوص سنگ های تزئینی فعالیت می کنند که سالانه از این معادن ششصد هزارتن سنگ استخراج می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با بیان اینکه ارزش تولیدات معادن سنگ های تزئینی استان بیش از ششصد میلیارد ریال برآورد می شود عنوان کرد: مرمر، تراورتن، گرانیت و گرافیت و مرمریت از جمله سنگ های تزئینی ارزشمند در اين استان هستند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: