ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

19:06 | جولای02 تهران

علی لاریجانی لبنان را كشوری تاثيرگذار در منطقه خواند

تاریخ: 12:56, 23-12-2014.

تهران. سه شنبه 23 دسامبر 2014 میلادی برابر با  2 دی 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی ایران در حاشیه سفر خود به بیروت پایتخت لبنان با حضور در دانشکده حقوق دانشگاه ملی در سخنانی با تاکید بر روابط نزدیک، دوستانه و راهبردی بین ایران و لبنان افزود ایران در سخت ترین شرایط در کنار لبنان ایستاد و از این کشور حمایت کرد.
بنابراين گزارش، ‌وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: لبنان کشوری تاثیرگذار در منطقه است و توانسته در مقابل تجاوزهای دشمن اسراييلی ایستادگی کند و درس مهمی به او دهد.
لاریجانی ایستادگی در برابر تجاوزات رژیم اسراييل را از ویژگی های مهم مردم لبنان دانست.
رییس مجلس شورای اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد: کشورهای اسلامی بتوانند با قدرت و تکیه بر مردم مسلمان خود سرنوشت شان را تعیین کنند.
لاریجانی افزود: هرجا آمریکا حضور نظامی پیدا کرده است، مانند افغانستان، عراق و سوریه، پس از آن یک جریان تکفیری تندرو در آن منطقه به وجود آمده است. اکنون بعد از چهار سال آنها به این نتیجه رسیدند که راه حل سیاسی تنها راه حل بحران سوریه است و با تانک نمی توان اصلاحات سیاسی و اجتماعی در این کشور پیاده کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در پایان سخنان خود درباره پرونده هسته ای ایران و مذاکرات 1+5  تصریح کرد: اکنون غرب به صلح آمیز بودن پرونده هسته ای ایران اعتراف کرده و ایران هیچ گاه به دنبال سلاح هسته ای نبوده است.
دکتر عدنان سید حسین رییس دانشگاه ملی لبنان نیز در پایان این جلسه برای قدردانی از روابط دوستانه بین دو کشور و همچنین تقویت روابط دانشگاهی،‌ لوح تقدیر و دوستی این دانشگاه را به دکتر علی لاریجانی تقدیم کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: