ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:56 | جولای02 تهران

ايران و ژاپن طرح بین المللی جنگلداری و مراتع داری در ايران اجرا كردند

تاریخ: 12:45, 23-12-2014.

تهران. سه شنبه 23 دسامبر 2014 میلادی برابر با  2 دی 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، طرح بین المللی جنگلداری و مراتع داری مشارکتی ایران و ژاپن با همکاری جمعی از کارشناسان سازمان جایکا ژاپن بصورت آزمایشی در منطقه بازفت از توابع شهرستان کوهرنگ ايران اجرا شد.
بتابراين گزارش، مدیرکل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری گفت: در این طرح از سال 2010 تا 2015 مناطق جنگلی پنج روستای گزستان، تبرک سفلی، طارم، دورک سفلی و مازه رشته منطقه بازفت با مشارکت کارشناسان ژاپنی احیا شد.
عبداللهی تقویت توان مدیریت مشارکتی جنگلداری و مراتع داری استان و افزایش مشارکت روستاییان و جنگل نشینان در صیانت از عرصه های ملی را از اهداف اجرای این طرح بیان کرد.
وی عمده علت تخریب این اراضی را بهره‌برداری بیش از حد از مراتع و جنگل های منطقه برای تامین سوخت و امور معیشتی برشمرد و افزود: این میزان بهره برداری بر اساس نیاز سالانه، میزان بهره برداری، مکان و میزان بارندگی‌ها متغیر است.
عبداللهی گفت: توسعه کشت گیاهان مرتعی در اراضی شیبدار و درختان باغی و کشاورزی در اراضی کم شیب، احیاء هزار هکتاراز جنگل ها، کرفس کاری وبذر کاری، کشت گیاهان دارویی، ایجاد باغ الگویی نمایشی، اشتغال و آموزش و تولید نهال از جمله اقدامات و آموزش های انجام شده، در این طرح است.
وسعت جنگل های چهار محال و بختیاری 307هزار هکتار است که در محدوده زاگرس مرکزی در ايران واقع هستند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: