علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ايران با بشار اسد ديدار كرد

تاریخ: 10:53, 22-12-2014.

تهران. دوشنبه 22 دسامبر 2014 میلادی برابر با  1 دی 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری: دولت و مردم سوریه پایمردی خود را در برابر تروریسم مدیون حمایت های جمهوری اسلامی ایران به ویژه رهبری می دانند.
بنابراين گزارش، بشار اسد در دیدار با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ايران اين مطالب را بیان کرد و گفت: روابط ایران و سوریه فراتر از روابط دوستانه است، بلکه دو کشور برادر در یک سنگر در برابر تروریسم ایستاده اند و توانستند برنامه های دشمنان را با شکست مواجه کنند.
وی با تشریح تلاش های دولت سوریه گفت: اکنون تمامی دولت ها متوجه شده اند، مبارزه دولت و ملت سوریه علیه تروریسم درست بوده است، تروریست هایی که  قدرت های بیگانه هم مجبور به مقابله با آنها شده اند.
رئیس جمهور سوریه با اشاره به این که دولت و مردم این کشور از مواضع حمایتی جمهوری اسلامی ایران در سوریه قدردانی می کنند، افزود: ما بر گسترش روابط و همکاریهای دو جانبه در همه زمینه ها تاکید داریم و  برای تامین منافع دو کشور و همچنین تقویت امنیت و ثبات در منطقه گام برمی داریم.
دراين ديدار، علی لاریجانی سلام ویژه رهبر، رئیس جمهور، مسئولان و مردم ایران را به رئیس جمهور سوریه ابلاغ واز تلاش های دولت سوریه در حفظ کشور و تمامیت ارضی آن قدردانی کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی ایران تصریح کرد: تشخیص ایران از ابتدا این بود که حوادث سوریه حرکتی برای گسترش تروریسم، خشونت و بی ثباتی در منطقه است.
لاریجانی گفت: اکنون پس از چهار سال از شروع بحران در سوریه، کشورهای اروپایی، غربی و عربی به این نتیجه رسیده اند که مشکلات سوریه راه حل نظامی ندارد، بلکه باید این بحران از طریق سیاسی حل و فصل شود، و البته این امر حاصل مقاومت دولت سوریه در مقابل این توطئه است.
علی لاریجانی از نقش حساس سوریه در محور مقاومت قدردانی کرد و گفت: دولت و ملت ایران، آماده گسترش همکاری همه جانبه با دولت سوریه به منظور استقرار ثبات و امنیت منطقه است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: