ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:49 | مه12 تهران

برنامه ريزی ايران برای صادرات مرغ

تاریخ: 18:07, 19-12-2014.

تهران. جمعه 19 دسامبر 2014 میلادی برابر با 28 آذر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزارت جهاد کشاورزی ايران برای صدور دام زنده، مرغ و تخم مرغ آمادگی کامل دارد.
بنابراين گزارش، معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی ايران با اعلام این خبر در سمنان گفت: میزان صادرات گوشت مرغ تا پایان امسال 50 هزار تن پیش بینی شده است.
حسن رکنی افزود: ماهانه بین 160 تا 170 هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید می شود که قریب 10 هزار تن آن مازاد است و باید صادر شود.
وی با بیان اینکه میزان صادرات تخم مرغ پارسال 35 هزار تن بوده است گفت: این رقم امسال حدود 50 هزار تن است که درمقایسه با پارسال رکورد شکنی است.
به گفته وی، امسال صادرات دام زنده داریم و پیش بینی صادرات این بخش بیش از 300 هزار راس است.
رکنی با اشاره به نیاز سه میلیون تنی بازار کشورهای همسایه به گوشت مرغ گفت: تولید کنندگان باید تلاش کنند تا بخش قابل ملاحظه ای از این نیاز را تامین کنند.
وی کشورهای عراق، افغانستان، ترکمستان و آسیای میانه را بازارهای گوشت مرغ ایران برشمرد و گفت: ایران به 10 کشور جهان صادرات مرغ دارد و در دو ماه اخیر 20 هزار تن تخم مرغ به کشورهایی نظیر بحرین، عمان، افغانستان و عراق صادر کرده ایم .
معاون وزیر جهاد کشاورزی از تکمیل ذخیره سازی گوشت مرغ برای تامین نیاز شب عید خبر داد و گفت: ذخیره سازی گوشت مرغ در کشور بسیار خوب است و بابت تامین نیازهای شب عید نگرانی وجود ندارد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: