ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

7:33 | مه13 تهران

ايران آب شهرك های صنعتی را از پساب های شهری تامين می كند

تاریخ: 18:11, 19-12-2014.

تهران. جمعه 19 دسامبر 2014 میلادی برابر با 28 آذر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، آب مورد نیاز صنایع مستقر در شهرک های صنعتی ايران ، تا 2 سال آینده از تصفیه پساب های شهری تامین می شود.
بنابراين گزارش، معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت ايران و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت های صنعتی ايران در اصفهان با بیان این مطلب افزود: تامین10 درصد از فضای سبز شهرک های صنعتی از وظایف وزارت صنایع است که با توجه به مشکل کم آبی در شهرک ها، موضوع هنوز بطورکامل تحقق نیافته است .
آقای سید ابریشمی گفت: هم اکنون طرح اجرای سیستم تصفیه پس آب در شهرک های صنعتی کشور با سرمایه گذاری صنعتگران در دست احداث است که با بهره برداری از آن تا 2 سال آینده شهرک های صنعتی آب مورد نیاز خود را از پساب های شهری استفاده می کنند.
وی بر تامین فضای سبز شهرک های صنعتی تاکید کرد و افزود: یک و نیم درصد آب کشور در صنایع صرف می شود و با صرفه جویی 2 درصدی در بخش کشاورزی ، بیشتر مشکلات صنایع برطرف می شود.
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ظرفیت فضای سبز شهرک های صنعتی ، یک و نیم برابرافزایش یافته است گفت: در زمینه تامین ماشین های آتش نشانی صنایع و شهرک ها نیز 20 برابر افزایش ظرفیت داشتیم .
آقای سیدابریشمی با بیان اینکه یک میلیون نفر در صنایع کوچک زیر پنج نفر کارگر فعالیت می کنند افزود: 670 هزار نفر هم در صنایع کوچک مستقر در شهرک های صنعتی مشغول به کار هستند.
وی بهبود شرایط بیمه واحد های صنعتی درون شهرک ها را مهمترین برنامه این وزارتخانه دانست و گفت: درحال حاضر بنا بر قانون واحدهایی که کمتر از 10 کارگر دارد اگر در خارج شهرک باشند از معافیت های مالیاتی و کمک های بیمه ای استفاده می کنند اما اگر وارد شهرک شوند به عنوان یک واحد صنعتی پروانه دار تلقی می شوند و از این مزایا محروم می شوند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: