ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

9:04 | جولای07 تهران

تونل مكانيزه سريلانكا به دست مهندسان ايرانی ساخته شد

تاریخ: 11:31, 15-12-2014.


تهران. دوشنبه 15 دسامبر 2014 میلادی برابر با 24 آذر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، شرکت فراب، حفاری تونل پایاب نیروگاه برقابی اومااویا را به عنوان نخستین تونل مکانیزه در سریلانکا به طول تقریبی 3.5 کیلومتر به پایان رساند.
بنابراين گزارش، افشین مستأجر حقیقی، معاون طرح‌های نیروگاه آبی این شرکت، با اعلام این خبر گفت: حفاری مکانیزه تونل به عنوان بخشی از طرح و به طول تقریبی 3.5 کیلومتر و با قطر 4.3 متر به روش مکانیزه و با استفاده از دستگاه حفاری تی بی ام صورت گرفته است.
مست‍أجر حقیقی درباره مدت زمان عملیات حفاری گفت: عملیات حفاری تونل پایاب نیروگاه اومااویا در اسفند سال گذشته آغاز شد و در کمتر از 9 ماه، در آذر امسال به صورت تمام بتنی به اتمام رسید.
معاون طرح های نیروگاه آبی شرکت فراب درباره مشخصات طرح گفت: طرح چند منظوره سد و نیروگاه اومااویا در سریلانکا، شامل دو سد بتنی با ارتفاع های 50 و 35 متر، حفاری سه تونل اصلی آب بر با طول مجموعاً 24 کیلومتر و نیز چهار کیلومتر تونل‌های دسترسی، سه شفت قائم شامل شفت فشار، شفت فشارشکن و شفت فرار در مجموع به ارتفاع یک کیلومتر است.
مستأجر حقیقی افزود: همچنین، حفاری و نصب نیروگاه زیرزمینی دو واحدی با ظرفیت 120 مگاوات، 22 کیلومتر خط انتقال برق فشار قوی و نیز 15 کیلومتر راه های دسترسی در مناطق صعب‌العبور، از دیگر اجزای طرح است و مقرر است طبق برنامه زمان‌بندی طی 80 ماه به اتمام برسد.
وی در ادامه گفت: کارفرمای اصلی این طرح، وزارت آبیاری و مدیریت منابع آب سریلانکا و پیمانکار اصلی آن نیز شرکت ایرانی فراب است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: