ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

11:05 | جولای07 تهران

ايران آب را از سرمايه گذاران به صورت تضميتی خريداری می كند

تاریخ: 18:23, 12-12-2014.


تهران. جمعه 12 دسامبر 2014 میلادی برابر با 21 آذر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، خرید تضمینی آب از سرمایه گذاران بخش خصوصی از مهمترین اولویت های وزارت نیرو در ايران است .
بنابراين گزارش، معاون وزارت نیرو در آب و فاضلاب ايران دیروز در گچساران با بیان اینکه مشارکت بخش خصوصی برای تکمیل طرح های عمرانی در حال اجرای آب و فاضلاب ايران ضروری است گفت: 600 طرح نیمه تمام آبرسانی در ايران در حال اجرا است که با روند کنونی تخصیص اعتبارات 14سال برای تکمیل این طرح ها زمان نیاز دارد.
آقای میدانی با بیان این که خرید تضمینی آب از سرمایه گذاران بخش خصوصی از مهمترین اولویت های وزارت نیرو است که امسال 100 میلیارد تومان برای آن تخصیص یافته است افزود: 500 میلیارد تومان برای خرید تضمینی آب مصرفی کشور در سال 94 پیش بینی شده است.
وی با اشاره به روند خوب عملیات اجرایی طرح پیش تصفیه خانه شهر دوگنبدان افزود: این طرح تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
طرح تصفیه خانه شهر دوگنبدان، در حال حاضر 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
معاون وزارت نیرو در آب و فاضلاب کشور افزود: متوسط تولید سرانه فاضلاب در انتهای دوره طرح برای شهر دوگنبدان و شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به ترتیب 160 و350 لیتر برای هر نفر در شبانه روز در نظر گرفته شده است.
میدانی گفت: 350 میلیارد ریال برای اجرای فاز دوم این طرح مصوب شده است که بلافاصله پس از تکمیل مرحله اول فاز دوم شروع خواهد شد.
میدانی گفت: برای اجرای این طرح 25 کیلومتر خط انتقال آب اجرا شده است.
شهر دوگنبدان مرکز شهرستان نفتخیز گچساران در جنوبی غربی استان کهگیلویه و بویراحمد در فاصله 100 کیلومتری شهر یاسوج واقع شده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: