ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

11:03 | جولای07 تهران

حمايت غیرمتعهدها از دیپلماسی و گفتگو برای حل مساله هسته ای ایران

تاریخ: 12:53, 12-12-2014.


تهران. جمعه 12 دسامبر 2014 میلادی برابر با 21 آذر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، جنبش غیرمتعهدها در نشست ویژه شورای حکام بار دیگر تاکید کرد که دیپلماسی و گفت وگو تنها راه برای حل بلند مدت موضوع هسته ای ایران است.
بنابراين گزارش، رضا نجفی نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی بعنوان رییس جنبش غیرمتعهدها در بیانیه ای تاکید کرد: جنبش غیرمتعهدها موضع اصولی خود مبنی بر اینکه دیپلماسی و گفتگو تنها راه برای حل بلند مدت موضوع هسته ای ایران است را تاکید وهمه کشورهای عضو را نسبت به مشارکت مثبت در این راستا، تشویق می نماید.
در این بیانیه آمده است: جنبش غیرمتعهدها مجددا از برنامه اقدام مشترک که بین ایران و كشورهای 1+5 در تاریخ 24 نوامبر 2013 در ژنو به امضا رسيد، استقبال می کند و اعتقاد دارد که این برنامه به حل مسالمت آمیز موضوع هسته ای ایران كمك خواهد کرد.
این بیانیه افزوده است:جنبش غیرمتعهدها توجه می نماید که آژانس یک نقش اساسی برای نظارت و راستی آزمایی در جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با برنامه اقدام مشترک دارد و بنابراین از نقش آژانس در این زمینه حمایت می کند.
نشست ویژه شورای حکام درخصوص بررسی بودجه لازم برای نظارت آژانس بر برنامه هسته ای ایران، براساس تمدید برنامه اقدام مشترک پیش از ظهر ديروز پنجشنبه در مقر آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین برگزار شد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: