ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

13:33 | جولای05 تهران

نخست وزير سابق نروژ با ظريف ديدار كرد

تاریخ: 11:26, 11-12-2014.


تهران. پنجشنبه 11 دسامبر 2014 میلادی برابر با 20 آذر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، شل ماگنه بوندویک نخست وزیر سابق نروژ که برای شرکت در اولین همایش بین المللی جهان علیه خشونت و افراطی گری به تهران سفر کرده است در حاشیه این همایش با وزیر خارجه ايران دیدار و گفتگو کرد.
بنابراين گزارش، دکتر ظریف در این دیدار با اشاره به اقدامات جمهوری اسلامی ایران در نزدیک شدن دیدگاه ها در خصوص مقابله با موضوع افراطی گری گفت: اخیرا اجلاسی در قم با حضور علمای برجسته بر ضد موضوع تکفیر برگزار و بر لزوم همفکری ادیان مختلف در جهت یافتن راه های مبارزه با تروریسم و افراطی گرایی تاکید شد.
وزیر امور خارجه ايران همچنین با اشاره به تحولات منطقه خاورمیانه اضافه کرد: همه باید کمک کنند تا جبهه ضد تروریسم تقویت شود و کشورهای منطقه باید دراین رابطه نقش فعالتری ایفاء کنند.
وی همچنین با اشاره به مذاکرات هسته ای بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 گفت: جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات جدی است و رسیدن به توافق به اراده طرف مقابل بستگی دارد.
در ادامه نخست وزیر سابق نروژ شل ماگنه بوندویک، با اشاره به گسترش افراطی گری در خاورمیانه و پیوستن افرادی از اروپا به گروه های افراطی در منطقه ابتکار دکتر روحانی در خصوص مبارزه علیه خشونت و افراطی گری را ایده ای بسیار مناسب دانست.
وی ابراز امیدواری کرد مذاکرات هسته ای بین گروه 1+5 و جمهوری اسلامی ایران به توافق نهایی منجر و در پی آن تحریم های غیر سازنده علیه جمهوری اسلامی ایران برداشته شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: