ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

21:06 | سپتامبر22 تهران

جذابيت موقعيت گردشگری و صنعتی ميبد برای کره جنوبی

تاریخ: 13:00, 10-12-2014.


تهران. چهار شنبه 10 دسامبر 2014 میلادی برابر با 19 آذر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سفیر کره جنوبی با حضور در شهرستان میبد خواستار تعامل و همکاری گردشگری و صنعتی با شهرستان میبد شد.
بنابراين گزارش، سانگ وونگ یوب در حاشیه بازدید از آثار تاریخی و فرهنگی میبد گفت: این شهرستان به لحاظ صنعتی، مهم است و با تولید 40 درصد کاشی و سرامیک ایران در این شهر حائز اهمیت است.
وی با بیان اینکه ظرفیت های بالقوه ای برای همکاری کره با شهرستان میبد وجود دارد به ظرفیت های تاریخی و فرهنگی این منطقه اشاره کرد و گفت: در حوزه گردشگری نیز ظرفیت های خوبی مانند اثر تاریخی نارین قلعه وجود دارد که ضروری است مناسباتمان را در زمینه های صنعتی و گردشگری با این منطقه گسترش دهیم.
وونگ یوب با اشاره به بحث بندرخشک در استان یزد گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و قرار گرفتن آن در مرکز ایران و شاهراه ریلی و همچنین خطوط جاده ای، طرح بندرخشک از طرح های قابل توجه برای این استان است.
وی افزود: از آنجا که شهرستان میبد هم در این مسیر قرار گرفته و از شهرستان های نزدیک به مرکز استان است این بندر می تواند منافع اقتصادی فراوانی را در منطقه ایجاد کند.
سفیر کره جنوبی در ایران افزود: در حوزه گردشگری و صنعتی، همکاری نزدیکی در آینده با این شهرستان خواهیم داشت.
وی همچنین در دیدار با فرماندار میبد در خصوص راه های تقویت تبادلات و مناسبات کشورش با این شهرستان رایزنی کرد.
سفیر کره ضمن بازدید از آثار تاریخی میبد همچون کهن دژ نارین قلعه، مجموعه کاروانسرای شاه عباسی، چاپارخانه و یخچال خشتی، از این منطقه بعنوان یکی از شهرهای نمونه گردشگری در جهان نام برد

به اشتراک گذاشتن اخبار: