ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

21:09 | جولای04 تهران

ديدار وزير اقتصاد و دارایی ايران با نخست وزير پاكستان

تاریخ: 11:15, 10-12-2014.


تهران. چهار شنبه 10 دسامبر 2014 میلادی برابر با 19 آذر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان بر اراده جدی دولت اسلام آباد برای توسعه همه جانبه همکاری ها و روابط با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.
بنابراين گزارش، آقای نواز شریف در دیدار علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در بخش اجرای طرح خط لوله گاز با ایران و نیز افزایش واردات برق از این کشور جدی هستیم.
وی افزود: پاکستان برای احداث 700 کیلومتر خط لوله از بندر گوادر (واقع در 70 کیلومتری مرز ایران) تا منطقه نوابشاه به توافق های اصولی با یک شرکت پیمانکار خارجی رسیده است و خط لوله 70 کیلومتری از بندر گوادر تا مرز ایران نیز ایجاد خواهد شد.
محمد نواز شریف همچنین با اشاره به دیدارهای خوب علی طیب نیا با مقامات عالی پاکستان از جمله وزیران اقتصادی دولت اسلام آباد، از اینکه نوزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور پیشرفت خوبی دارد و موفقیت های خوبی حاصل شده است، ابراز خرسندی کرد.
طیب نیا نیز در این دیدار با ابلاغ سلام گرم حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران به نخست وزیر پاکستان گفت: آقای روحانی هم در پی دعوت رسمی همتای پاکستانی خود اعلام کرده که مایل است به پاکستان سفر کند.
علی طیب نیا گفت : پیش از انجام این سفر، رییس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اهمیت برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، بر ضرورت دستیابی دو طرف به توافقاتی خوب در نشست این کمیسیون تاکید کرد.
طیب نیا افزود : برخی طرح ها مانند صادرات گاز و برق ایران به پاکستان
می تواند در روابط اقتصادی و تجاری دو کشور تحول چشمگیر ایجاد کند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان همچنین بر ضرورت توسعه روابط کارگزاری بانک ها و به طور ویژه صدور اجازه تاسیس بانک ملی در پاکستان
تاکید کرد و گفت : این کارها تحول اساسی در مبادلات تجاری و مالی دو طرف ایجاد می کند.
طیب نیا سفر اردیبهشت ماه نواز شریف به تهران را منشا یک تحول بزرگ و قابل ملاحظه در روابط دوجانبه دانست و گفت: بعد از سفر جنابعالی به تهران دیدارهای زیادی میان دو طرف انجام و کارهای خوبی برای توسعه روابط شده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: