ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

16:04 | جولای07 تهران

دراصفهان نوع جدید گندم باموفقيت توليد و كشت شد

تاریخ: 17:23, 08-12-2014.


تهران. دوشنبه 8 دسامبر 2014 میلادی برابر با 17 آذر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، تولید و کشت نوع جدید گندم برای تولید نان در مرکز تحقیقات کشاورزی اصفهان با موفقیت انجام شد.
بنابراين گزارش، رییس این مرکز گفت: نوع جدید گندم برای تولید نان با عنوان افق با قابلیت مقاومت در برابر شوری و با مشارکت محققان مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی ايران در اصفهان تولید شد که مقاوم به شوری بوده و سازگاری خوب در مناطقی با آب و خاک شور دارد.
دکتر شهابی با اشاره به اینکه این نوع با مشارکت پژوهشگران این مرکز به تایید سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی ايران رسیده است افزود: گندم افق با ویژگی های مقاومت به خوابیدگی ساقه و ریزش دانه، نیمه مقاوم به زنگ سیاه، دارای کیفیت در پخت نان خوب و قابلیت کشت در اقلیم معتدل تا نسبتا گرم در شرایط شوری متوسط آب و خاک حدود 11 درصد عملکرد بیشتری نسبت به ارقام ارگ و بم دارد.
وی همچنین افزود: میزان زمین های مستعد برای کشت نوع جدید در ايران حدود 90 هزار هکتار در مناطقی با شوری آب و خاک همچون استان های یزد، کرمان، اصفهان، خراسان جنوبی، سیستان (زابل)، قم و سمنان است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: