ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

16:39 | جولای07 تهران

ايران و چين تفاهمنامه همكاری علمی امضا كردند

تاریخ: 10:19, 08-12-2014.


تهران. دوشنبه 8 دسامبر 2014 میلادی برابر با 17 آذر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و مرکز تبادل فناوری و علوم چین تفاهمنامه همکاری امضا کردند.
بنابراين گزارش، این تفاهم نامه با هدف تبادل فناوری و معرفی دستاوردهای شرکت های دانش بنیان ایران و چین، دیروز در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان منعقد شد.
در این تفاهمنامه که به امضای مهدی کشمیری رئیس این شهرک و سان هونگ ، دبیرکل مرکز تبادل فناوری و علوم کشور چین رسید دو طرف متعهد شدند تا برنامه ریزی های مشترکی را برای تبادل فناوری های دو طرف در دستور کار خود قرار دهند.
کشمیری رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان ديروز با بیان اینکه این تفاهم نامه برای سه سال همکاری منعقد شده است گفت: پشتیبانی فنی شرکت ها برای تبادل فنی و فناوری، برگزاری نمایشگاه های فناوری و سمینارهای تخصصی مشترک، ظرفیت سازی، ایجاد بستری مناسب برای برگزاری جلسات مشترک و اجرای طرح های مشترک میان شرکت های دو مجموعه، ترویج برنامه های تحقیقاتی مشترک و سازماندهی سفرهای فنی و انتقال تجربه از جمله برنامه ها و موارد توافقی میان طرفین است.
مرکز تبادل فناوری و علوم چین، سازمانی وابسته به وزارت علوم و فناوری چین است که ایجاد و توسعه مبادلات و همکاری های فنی غیر دولتی بین چین و سایر کشورها را بر عهده دارد.
بیش از 350 شرکت دانش بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر است.
این شهرک دارای دو پارک علم و فناوری شیخ بهایی و ابوریحان بیرونی است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: