ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

16:54 | جولای07 تهران

تعطيل نشدن تاسيسات هسته ای، خط قرمز ايران در مذاكرات

تاریخ: 10:13, 08-12-2014.


تهران. دوشنبه 8 دسامبر 2014 میلادی برابر با 17 آذر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مشاور حقوقی وزیر امور خارجه ايران، تعطیل نشدن تاسیسات هسته ای ايران را خط قرمز مذاکرات اعلام كرد.
بنابراين گزارش، آقای محمدنیا در جمع دانشجویان دانشگاه بوعلی سینای همدان افزود: به هیچ وجه توافقی در مورد تعطیلی تاسیسات هسته ای، جمع آوری یا تغییر آنها نشده و نمی شود.
وی ادامه داد: دستور کار تیم دیپلماسی هسته ای حفظ ظرفیت و دستاوردهای فعلی کشور در تمام زمینه هاست.
مشاور حقوقی وزیر امور خارجه ايران گفت: باز بودن مسیر تحقیق و توسعه همیشه مورد تاکید رهبر انقلاب است.
آقای محمدنیا افزود: رفع تمام تحریم های مالی، اعتباری و نفتی در این دوره از مذاکرات مورد توجه تیم دیپلماسی است و باید تمام تحریم ها در روز اول توافق از بین برود.
عضو تیم مذاکره کننده هسته ای با اشاره به اینکه در توافق جامع ایران واژه غنی سازی صنعتی مطرح شده است بیان کرد: در حالی که پیش از این بحث در مورد تعطیلی غنی سازی، تعطیلی آب سنگین اراک و تعطیلی فردو مطرح بود ولی هم اینک به نقطه ای رسیده ایم که دیگر این بحث ها مطرح نیست.
وی با اشاره به اینکه رهبری همه مذاکرات را زیر نظر دارند گفت: تمام مذاکرات با نظر و اطلاع رهبری و آگاهی و تدبیر ایشان در مدار حاکمیت جمهوری اسلامی ایران حرکت کرده است.
عضو تیم هسته ای ایران با بیان اینکه هرکس فکر کند پدیده ای بنام آمریکا می تواند با ایران دوست و همراه شود به طور حتم در اشتباه مطلق به سر می برد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: