ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

16:29 | جولای04 تهران

افزايش پروازهای بين المللی در آسمان ايران

تاریخ: 10:06, 08-12-2014.


تهران. دوشنبه 8 دسامبر 2014 میلادی برابر با 17 آذر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ايران به مناسبت روز جهانی هواپیمایی از افزایش پروازهای بین‌المللی در آسمان ایران خبر داد.
بنابراين گزارش،علیرضا جهانگیریان در گفتگو با خبرنگاران افزود: این پروازها به دنبال برخی مسائل سیاسی در کشورهای همسایه، افزایش یافته اما حق و سهم آسمان ایران هم بوده است. این روند حتما پایدار خواهد شد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ايران گفت : با توجه به شناختی که شرکت های هواپیمایی خارجی از آسمان ایران پیدا کرده‌اند، انتظار داریم این ترافیک نه تنها کاهش نیابد بلکه افزایشی پایدار داشته باشد.
جهانگیریان همچنین از احتمال ورود پروازهای جدید به آسمان ایران خبر داد و گفت: با توجه به مشکلاتی که اخیرا میان روسیه و اتحادیه اروپا پیش آمده است بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی اروپا از ایران خواسته‌اند آمادگی خود برای ورود پروازهای این شرکت‌ها بالا ببرد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر بسیاری از مسیرهای هوایی ایران از هواپیما اشباع شده است و کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز سهم عمده‌ای از پروازهای خود به آسمان ایران اختصاص داده اند که استقبال بالا از حریم هوایی ایران در میان کشورهای خارجی را نشان می دهد.
بنابر این گزارش میانگین پروازهای روزانه از آسمان ایران در مقایسه با زمان مشابه پارسال تا 100 درصد افزایش یافته است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: