ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

17:15 | جولای04 تهران

ايران حاكمان آمريكا را به نگاه عميق به وضعيت داخلی كشورشان دعوت كرد

تاریخ: 09:58, 08-12-2014.


تهران. دوشنبه 8 دسامبر 2014 میلادی برابر با 17 آذر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سخنگوی وزارت امور خارجه ايران، اعتراضات گسترده مردم آمریکا به تبعیض نژادی و برخورد خشونت آمیز نهادینه شده با رنگین پوستان را نشانه تداوم زخم های مزمن جامعه آمریکا توصیف کرد.
بنابراين گزارش، مرضیه افخم با انتقاد از رفتار پلیس آمریکا و حمایت تلویحی دستگاه قضایی آن کشور از تبعیض نژادی و خشونت علیه اقلیت ها و رنگین پوستان اظهارداشت: این شرایط نمایانگر فاصله آشکار میان ادعای دموکراسی و مشارکت مدنی با واقعیت های سیاست و حکومت در آمریکاست.
وی با اشاره به اینکه سیاستمداران و حاکمان آمریکا نیازمند نگاه عمیق به وضعیت داخلی کشور خود هستند، گفت: حکومت آمریکا طی چند دهه گذشته با استفاده ابزاری از حقوق بشر و با معیارهای دو گانه و در حالیکه بطور مستمر کشورهای دیگر را مورد انتقاد قرار داده از وضعیت درونی خود غافل مانده است.
افخم تاکید کرد: حقوق بشر مقوله‌ای عام و شامل همه انسان ها و نوع بشر است و وقت آن رسیده که این مقوله مهم از پوسته سیاسی خارج شده و بدون تبعیض در مورد همه کشور ها اعمال شود.
وی افزود: از دولت و دستگاه قضایی آمریکا انتظار می رود به مسئولیت خود عمل و با شهروندان خود بر اساس قانون و عدالت رفتار کنند و مانع از اعمال تبعیض نژادی و رفتار غیر انسانی شوند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: