تعمير انواع شناورها توسط روبات های ايرانی

تاریخ: 16:55, 04-12-2014.


تهران. پنجشنبه، 4 دسامبر 2014 میلادی برابر با 13 آذر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، روبات های ایرانی انواع شناورها را در زیرآب تعمیر می کنند.
بنابراين گزارش، مدیر کل تامین ونگهداری تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی ايران ديروز درکارگاه آموزشی بکارگیری سیستم های نوین در مدیریت نگهداری و تعمیرات سازه های دریایی در بندرعباس گفت: روبات زیر آبی کاوشگر خلیج فارس، روبات زیرآبی پایش بصیر خلیج فارس و روبات زیرآبی سنجش خلیج فارس سه دستگاه روبات زیرآبی ایران است که اکنون در عملیات دریایی در بنادر شمالی و جنوبی به کار گرفته شده اند.
رزازان از بومی سازی ساخت روبات های زیر آبی در ایران خبر داد و افزود: تاکنون سه دستگاه ازاین روبات ها برای انجام عملیات مختلف در زیر آب، ساخته شده است.
این روبات ها را سازمان بنادر و دریانوردی با همکاری یکی از دانشگاه های ايران ساخته است وتا عمق 100متری زیر آب می تواند عملیات تعمیر و بازرسی سازه ها و شناورها را انجام دهد.
مدیرکل تامین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی ايران گفت: بازرسی شناورها، سازه ها، تاسیسات دریایی، تمیزکاری بدنه سازه ها و شناورها به منظور جلوگیری از خزه زدگی و خوردگی، عملیات ضخامت سنجی و درجاهای پر خطری که غواصان نتوانند ورود کنند را اکنون روبات ها با هدایت کاربران انجام می دهند.
رزآزان افزود: تجهیزات بسیار پیشرفته بر روی این روبات ها از جمله، دوربین دید قوی در شب، ضبط ویدئویی، حسگرهای فشاری و جریان حرارت، سامانه های کنترل نور سیستم ها تغییر و تنظیم حسگرها نصب شده است که با استفاده از کابل های جدید در زیر آب عملیات خود را انجام می دهند.
همایش صنایع دریایی که از دیروز با حضور وزیر صنعت ومعدن وتجارت ، فرماندهان نیروی دریایی ارتش و شمار زیادی از اندیشمندان در بندرعباس آغاز شده است امروز با تشکیل میز گردهای تخصصی ادامه یافت.
این همایش امشب به پایان می رسد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: