گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ايران و يمن

تاریخ: 14:13, 04-12-2014.


تهران. پنجشنبه، 4 دسامبر 2014 میلادی برابر با 13 آذر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، به دنبال اقدام تروریستی در نزدیکی اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن، عبدالله الصایدی وزیر خارجه این کشوردر تماس تلفنی با اقای ظریف این اقدام را محکوم و تاکید نمود دولت این کشور موضوع را به طور جدی پیگیری خواهد کرد.
بنابراين گزارش، وزیر امور خارجه ايران در این گفتگوی تلفنی با اشاره به اقدامات تروریستی در یک سال گذشته علیه دیپلمات ها و اماکن دیپلماتیک ايران و یاداوری معاهدات و کنوانسیون های بین المللی از وزیر خارجه یمن خواست دولت ان کشور به وظایف خود در قبال حفظ و تامین امنیت دیپلمات ها و اماکن دیپلماتیک به طور دقیق عمل نماید.
وزیر امور خارجه ايران همچنین با ابراز نگرانی از روند ازادی نوراحمد نیکبخت که یک سال ونیم پیش از سوی گروه های ناشناس ربوده شده است خواستار اقدامات جدی دولت یمن برای ازادی هر چه سریع تر دیپلمات ربوده شده ايران گردید.
وزیر خارجه یمن با اظهار تاسف مجدد از این وقایع ابراز امیدواری کرد نور احمد نیکبخت آزاد و به جمهوری اسلامی ایران بازگردد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: