براي حفظ محيط زيست در ايران نيروگاه ها گازسوز مي شوند

تاریخ: 13:45, 04-12-2014.

تهران. پنجشنبه، 4 دسامبر 2014 میلادی برابر با 13 آذر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست ايران از گازسوز شدن همه نيروگاه هاي ايران از سال آينده خبر داد.
بنابراين گزارش، متصدی، ديروز درکارگروه شرایط ویژه آلودگی هوا دراستانداری خراسان افزود: با توافق صورت گرفته با وزارت نفت ايران و راه اندازی برخی فازهای پارس جنوبی این طرح از سال 94 اجرا می شود.
وی افزود: روزانه 350 میلیون متر مکعب گاز در بخش خانگی مصرف می شود که اگر در این زمینه تنها 20 درصدصرفه جویی شود همه نیروگاه های کشور می تواند با گاز کار کند.
متصدی، کمترین راندمان مصرف گاز را در بخش خانگی بیان کرد وگفت: به طور مثال راندمان مصرف شومینه تنها 5 درصد است و تقریبا هیچ گرمایی ندارد.
معاون سازمان حفاظت محیط زیست افزود: منابع تولید آلودگی بجای کنترل باید حذف شود و وقتی با این استراتژی پیش رویم هزینه ها یک دهم تایک بیستم کاهش خواهد یافت.
متصدی گفت: هم اکنون درتهران و اراک بنزین یورو 4 توزیع می شود و توزیع آن در مشهد هم تا چند روز آینده به حد 100 درصد خواهد رسید.
متصدی افزود: برای ترغیب ورود خودروهای برقی و هیبریدی به کشور امسال ورود این خودروها از پرداخت سود بازرگانی معاف شده است و وزارت دفاع هم می تواند باطری های میکرونی را تولید کند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: