نورسلطان نظربايف، تجارت و دوستی با ايران را مايه افتخار دانست

تاریخ: 13:14, 04-12-2014.


تهران. پنجشنبه، 4 دسامبر 2014 میلادی برابر با 13 آذر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رییس جمهور قزاقستان در نشستی خبری در اینچه برون گلستان گفت: خط آهن ایران، ترکمنستان و قزاقستان علاوه بر پیوند بیشتر این سه کشور پیوند دهنده همه کشورهای آسیای میانه است .
بنابراين گزارش، نورسلطان نظربایف افزود: ساخت این خط‌آهن و همچنین پل ها و راه ها مرتبط با آن کار بسیار بزرگی بود.
وی گفت: توسعه کشورها، توسعه تجارت بین کشورها و همچنین کمک به ترانزیت کالاها با دیگر کشورها از موارد مهم راه اندازی خط آهن ایران، ترکمنستان و قزاقستان است.
نظربایف افزود: کشورهای حاشیه خلیج فارس سالانه به گندم ، فولاد و کود شیمیایی زیادی نیاز دارند که از طریق این خط آهن می توانیم محصولات خود را به این کشورها صادر کنیم.
نظربایف با اشاره به اینکه امروز علاوه بر جشن مشترک افتتاح، نشست های مشترک سه جانبه هم بین سه کشور ایران، ترکمنستان و قزاقستان برگزار شد گفت : از توافقات ما، تشکیل گروه های کاری مشترک سه جانبه برای بررسی نقاط اقتصادی مشترک است.
نظربایف، استفاده از لوازم و تجهیزات لجستیکی سه کشور را از دیگر توافقات نشست سه کشور اعلام و در پایان از دکتر روحانی رییس جمهور ایران تشکر کرد و افزود: تجارت و دوستی با ایران مایه افتخار است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: