ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

4:56 | جولای07 تهران

نيروی كار ايرانی در قطر افزايش می يابند

تاریخ: 15:19, 03-12-2014.


تهران. چهارشنبه، 3 دسامبر 2014 میلادی برابر با 12 آذر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ايران از افزایش اعزام نیروی کار ایرانی به کشور قطر خبر داد.
بنابراين گزارش، علی ربیعی در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با همتای قطری خود در گفتگو با خبرنگاران مهمترین محور مذاکرات وزیران کار ایران و قطر را نیروی کار ایرانی دانست و گفت: دو کشور آمادگی خود را برای توسعه همکاری ها در این حوزه اعلام کردند.
وی تعداد ایرانیان فعال در قطر را 18 هزار نفر برشمرد و گفت: با توجه به علاقه قطری ها بزودی این تعداد افزایش خواهد یافت.
ربیعی از تشکیل کمیته ای مشترک برای تعیین استانداردهای نیروی کار مورد نیاز کشور قطر خبر داد و افزود: مقرر شد بر اساس این استانداردها نیروی کار موردنیاز و آموزش دیده معرفی شود.
وی به روند ساخت و سازها و فرایند توسعه قطر اشاره کرد و گفت: در نشست مشترک با وزیر کار قطر قرار شد زمینه حضور شرکت های فعال ساخت و ساز ایرانی در این کشور به ویژه در بخش های سیمان، مصالح ساختمانی و معدن پیگیری شود.
عبدالله بن صالح الخلیفی وزیر کار قطر نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران دیدار با وزیر تعاون را فرصتی مغتنم برای پایدارتر کردن روابط دو کشور دانست و گفت: در این دیدار قرار شد جمهوری اسلامی ایران تجارب خود را در زمینه های سالمندان و مستمندان، معلولان و اموری که شامل بهزیستی می شود در اختیار قطر قرار دهد.
وی روابط دو کشور را بسیار خوب و فوق العاده توصیف و ابراز امیدواری کرد: توافقات دو کشور خیلی زود اجرایی شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: