ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

12:52 | جولای07 تهران

عضويت ايران در مجمع سازمان های توسعه تجارت آسيا و اقيانوسيه

تاریخ: 10:07, 03-12-2014.


تهران. چهارشنبه، 3 دسامبر 2014 میلادی برابر با 12 آذر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مدیرکل دفتر امور نمایندگی‌های سازمان توسعه تجارت از درخواست ایران برای عضویت در مجمع سازمان‌های توسعه تجارت آسیا و اقیانوسیه خبر داد.
بنابراين گزارش، به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، رضا عباسقلی گفت: تا چند ماه آینده عضویت ایران در این سازمان بین‌المللی محقق خواهد شد.
وی با اشاره به دیپلماسی دولت و توسعه روابط با کشورها گفت: با توجه به فضای سیاسی جدید، پذیرش عضویت ایران در مجمع سازمان‌های توسعه تجارت آسیا و اقیانوسیه، امیدبخش است و کارگروه‌هایی برای بررسی این موضوع تشکیل شده است.
وی با اشاره به اینکه پیش از این از عضویت ایران در این سازمان بین‌المللی جلوگیری شده بود، گفت: عضو نبودن در سازمان‌ توسعه تجارت آسیا و اقیانوسیه باعث شد که از انتقال تجارب و اطلاعات، کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی، اعزام کارشناسان بازاریابی، حضور در نمایشگاه‌ها و سمینارها محروم شویم که امیدواریم بتوانیم بعد از عضویت به سرعت این کاستی‌ها را برطرف کنیم.
عباسقلی افزود: مجمع سازمان‌های توسعه تجارت آسیا و اقیانوسیه سال 1987 تاسیس شد و هم اکنون 24 عضو دارد و دبیرخانه آن در توکیو است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: