ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

13:50 | جولای07 تهران

در شهرك علمی تحقيقاتی اصفهان سبكترين ماده جامد ساخته شد

تاریخ: 10:01, 03-12-2014.


تهران. چهارشنبه، 3 دسامبر 2014 میلادی برابر با 12 آذر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، شرکتی دانش بنیان در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با ساخت سبک ترین ماده جامد، تولید این ماده را از انحصار شرکتی آمریکایی خارج کرد.
بتابراين گزارش، مهدوی، رییس پارک علم و فناوری شیخ بهایی شهرک تحقیقاتی اصفهان ديروز گفت: محققان شرکت دانش بنیان واکنش صنعت پارت موفق شدند ایروژل یا همان سبک ترین ماده جامد را بسازند که از آن می توان برای عایق صدا و حرارت استفاده کرد.
آقای مهدوی افزود: ایروژل یا هواژل، سبک ترین ماده جامد در جهان شناخته شده، که چگالی آن تنها، سه برابر هوا ا ست.
همچنين دریانی، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان نیز گفت: این شرکت موفق به تولید صنعتی ایروژل آب گریز سیلیس با نام تجاری ایرولیت شده است.
آقای دریانی، با اشاره به تولید انبوه این محصول در محیطی به وسعت 170 متر مربع افزود: این شرکت ماهانه 500 کیلوگرم ایروژل را تولید و روانه بازار می کند.
وی با بیان اینکه این محصول از نظر قیمت یک نهم مشابه هم رده آمریکایی آن است گفت: ایروژل دارای ویژگی های منحصر به فردی از جمله آبگریزی، هدایت کم حرارتی، سطح ویژه بسیار زیاد و خاصیت جذب اشعه ماوراء بنفش است.
دریانی افزود: ایروژل به عنوان ابر عایق حرارتی، جاذب بسیار قوی مواد آلی و نفتی، یک سنسور، ماده ای با ثابت دی¬ الکتریک پایین و به عنوان یک منبع ذخیره کاربرد دارد.
وی گفت : از ایروژل می توان به عنوان عایق صوتی و کاتالیست در صنایع پوشاک، پارچه و پتو ها و ساختمان، سردکننده ها و پنجره های سقفی استفاده کرد.
ایروژل یا هواژل با شماره ثبت 80160 در اداره کل ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی ثبت شده است .

به اشتراک گذاشتن اخبار: