ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

15:23 | اکتبر06 تهران

اشيای تاريخی متعلق به عصر آهن در مشگين شهر ايران بازیافت گردید

تاریخ: 14:15, 02-12-2014.


تهران. سه شنبه، 2 دسامبر 2014 میلادی برابر با 11 آذر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، چندین قطعه اشیای تاریخی و باستانی متعلق به عصر آهن مربوط به ‌هزار و 500 تا 800 سال قبل از میلاد مسیح در مشگین‌شهر کشف شد.
بنابراين گزارش، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل ديروز در بازدید از عملیات باستان‌شناسی در قزل‌قیه مشگین‌شهر با اعلام این خبر افزود: در این مطالعات و کاوش‌های باستان شناسی جدی و مستمر که در قالب قبور 11گانه از شهریور امسال‌ تاکنون در منطقه قزل‌قیه مشگین‌شهر انجام شد به بخشی از هویت منطقه پی بردند .
آقای حاجی‌زاده گفت: در این کاوش‌ها، اشیای تاریخی همچون جنگ‌افزارها خنجر، سرنیزه و پیکان، ظروف مفرغی و سفالی، پولک‌های طلایی و نقره‌ای، عقیق و موچین‌ها وسیله هایی برای آرایش زنانه به دست آمد.
وی افزود: تلاش می‌شود تا آخر آذر امسال، نتایج این کاوش‌ها در منطقه قزل‌‌قیه مشگین‌شهر، در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد تا زمینه برای بهره‌برداری‌های بیشتر توسط کارشناسان و متخصصان این حوزه فراهم شود.
این گورهای باستانی محل احداث سد احمدبیگلو است، لذا برای حفظ این آثار و جلوگیری از مدفون شدن در زیر سد، این کاوش ها صورت گرفت.

به اشتراک گذاشتن اخبار: