ايران و روسيه موافقتنامه های همكاری راهبردی اقتصادی و صنعتی امضا كردند

تاریخ: 13:43, 02-12-2014.


تهران. سه شنبه، 2 دسامبر 2014 میلادی برابر با 11 آذر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و الکسی اولیوکایف وزیر توسعه اقتصادی روسیه در مراسمی در تهران سند و موافقتنامه همکاری امضا کردند.
بنابراين گزارش، همچنین موافقتنامه اصولی همکاری های راهبردی میان صندوق ضمانت صادرات ایران و آژانس بیمه صادرات روسیه را مدیران این دو بخش امضا کردند.
موافقتنامه دوم با هدف حمایت، تسهیل و توسعه تجارت و سرمایه گذاری میان ایران و روسیه و در ادامه اسناد بالادستی که پیش از این میان مقامات عالی دو کشور تفاهم شده است به امضا رسید.
صندوق ضمانت صادرات ایران و آژانس بیمه صادرات روسیه (اکسیار) از
توان خود برای تسهیل تامین مالی شرکت های فعال در زمینه تجارت و سرمایه گذاری دوجانبه و نیز ارائه پوشش مشترک در خصوص معاملات تجاری با کشورهای ثالث از محصولات و خدمات ایرانی و روسی در سطح بین المللی حمایت خواهند کرد.
نوآوری های مالی و ایجاد سازکار مشترک برای تسهیم ریسک با هدف تسهیل حمایت از تجارت دوجانبه از دیگر محورهای این موافقتنامه است.
این موافقتنامه همچنین همکاری های صندوق ضمانت صادرات ایران و آژانس بیمه صادرات روسیه را در حوزه های تبادل اطلاعات فنی، اعتبار سنجی شرکت ها، مدیریت ریسک ها، جلوگیری از بروز خسارات و همچنین وصول مطالبات خارجی تقویت می کند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: