به روز آمد شدن توان موشكی ايران

تاریخ: 13:28, 02-12-2014.


تهران. سه شنبه، 2 دسامبر 2014 میلادی برابر با 11 آذر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، توان موشکی ایران متناسب با تهدیدات و در چارچوب اصل بازدارندگی موثر روزآمد می شود.
بنابراين گزارش، به نقل از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ايران، امیر دریابان علی شمخانی صبح ديروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پدافند هوایی که در دانشگاه پدافند انجام شد، با حضور در جمع خبرنگاران تصریح کرد: قدرت هوایی دشمنان ناهمتراز ایران را به دقت رصد می کنیم و برای ایجاد موازنه در این حوزه، برنامه های مناسبی را در دست اجرا داریم.
وی اظهار داشت: در حوزه پدافند هوایی، توان شناسایی اهداف به خوبی توسعه یافته و در افزایش توان موشکی نیز اقدامات قابل ملاحظه ای انجام شده است.
شمخانی گفت: شناسایی، کنترل و انهدام پیشرفته ترین پهپادهای رادارگریز جاسوسی از سوی شبکه یکپارچه پدافندی کشور پیام روشنی از قدرت و قابلیت مدافعان آسمان جمهوری اسلامی ایران دارد.
وی توان موشکی ایران را مانند فناوری هسته ای، ذاتی، بومی، خوداتکا و خودکفا ذکر کرد و اظهار داشت: توانمندی ها و مراکز نظامی جمهوری اسلامی ایران که ماهیتی صلح آمیز و بازدارنده دارند از سوی بیگانگان نظارت بردار نبوده و نیست.
شمخانی در پاسخ به سوالی درخصوص فرجام مذاکرات هسته ای با 1+5 با اشاره به تصمیم ایران برای تعامل منطقی و استمرار مسیر گفتگوها به منظور تحقق حقوق هسته ای و لغو تحریم های ظالمانه و غیرقانونی گفت: پیشرفت های علمی و فنی ایران در بخش های هسته ای، هوافضا، نانو، زیست فناوری (بیوتکنولوژی)، سلول های بنیادین و ... در طول بیش از سه دهه تحریم غرب علیه ایران حاصل شده است و به طور قطع این روند بدون تأثیرپذیری از تحریم با قدرت ادامه خواهد یافت.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان این که قرارگاه خاتم الانبیاء یک مرکز عملیاتی است که قدرت بازدارندگی را به همراه سایر بخش های نیروهای مسلح به پیش می برد، افزود: این قرارگاه دستاوردهای ارزشمندی با کمک دانشگاه ها و مراکز نظامی به دست آورده و در همه نقاط مورد نیاز پدافند، سرمایه گذاری های قابل توجهی انجام داده است.
نماینده رهبر ايران در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: شبکه پدافندی یکپارچه کشور ايران امنیت قابل قبولی را در فضای جمهوری اسلامی ایران فراهم کرده و امروزه فضای جمهوری اسلامی، امن ترین فضا برای پروازهای غیرنظامی است.
وی در پایان گفت: قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران احتمال وقوع هرگونه تهدید نظامی را در آینده نزدیک، به سمت صفر متمایل کرده است و دشمنان ایران به دلیل هزینه سنگینی که تهدید نظامی برایشان به دنبال خواهد داشت هرگز به این گزینه فکر نمی کنند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: