ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

15:54 | جولای07 تهران

خانم ابتكار در جمع انديشمندان و سياستمداران ايتاليایی سخنرانی كرد

تاریخ: 09:38, 28-11-2014.


تهران. جمعه، 28 نوامبر 2014 میلادی برابر با 7 آذر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون رئیس جمهور در جمع شماری از اندیشمندان و سیاستمداران ایتالیایی بر ضرروت مبارزه جدی با تروریسم و داعش تاکید کرد.
بنابر اين گزارش، معصومه ابتکار، معاون رییس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست جمهوری اسلامی ایران که دور روز پیش در صدر هیاتی به منظور گسترش روابط دو جانبه به رم سفر کرده است، در سخنرانی خود در مرکز آموزش های دیپلماتیک در این شهر با عنوان روح گفت وگو و سفر به سوی تکامل با اشاره به فلسفه اسلامی ملاصدرا، وضعیت جهان امروز و مشکلات مدیریتی در جهان را تبیین کرد.
ابتکار، در این سخنرانی که با حضور تعداد زیادی از دیپلمات های جوان از کشورهای مختلف اروپایی، سیاستمداران سابق ایتالیایی، خبرنگاران برجسته این کشور و روسای موسسات ونهادهای مختلف علمی و مطالعاتی برگزار شد، ضمن ارائه توضیحات جامع در خصوص جامعه ایرانی و موضوعات عمده آن در سیاست داخلی و خارجی به بیان پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران بویژه در حوزه زنان پرداخت و به پرسش حضار در باره نقش ایران در جامعه بین المللی پاسخ داد.
معاون رئیس جمهور، سپس به بررسی ریشه ها و علل شکل گیری گروه تکفیری داعش پرداخت و به نقش موثر جمهوری اسلامی ایران در مقابله با این گروه تروریستی اشاره کرد.
اوضاع در سوریه و عراق و مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای پنج بعلاوه یک از دیگر موضوعات سخنرانی خانم ابتکار بود.
خانم ابتکار در این سخنرانی همچنین توضیحاتی نیز در خصوص تنوع طبیعی و جذابیت های گردشگری ايران ارایه کرد که مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت.

به اشتراک گذاشتن اخبار: