ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

15:17 | جولای07 تهران

ايران آب شيرين كن های خورشيدی ساخت

تاریخ: 09:33, 28-11-2014.


تهران. جمعه، 28 نوامبر 2014 میلادی برابر با 7 آذر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مدیر دفتر تحقيقات سازمان انرژی‌های نو ايران از ساخت آزمايشی آب شيرين كن های خورشيدی و تدوين سند گسترش فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر در ايران خبر داد. بنابراين گزارش، اکبر شعبانی‌کیا، اظهار داشت: یکی از کارهای مهمی که در ستاد انرژی‌های تجدیدپذیر با همکاری پژوهشکده صنایع شیمیایی وابسته به جهاد دانشگاهی صورت گرفته، تعریف و ساخت نمونه ‌های کوچک آب‌شیرین‌کن‌های خورشیدی است.
وی افزود: دو نمونه آب شیرین‌کن مبتنی بر فناوری "اچ دی" را با حمایت ستاد فناوری انرژی‌های نو ساخته‌ایم و هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی ساخت آب شیرین‌کن‌های خورشیدی مبتنی بر یک فناوری برتر هستیم که برای کشور ايران کارآیی داشته باشد.
شعبانی‌کیا، ابراز امیدواری کرد: با هماهنگی دستگاه‌های متولی بخش آب و صنایع، بتوانیم در آینده نزدیک وارد مرحله بومی‌سازی آب شیرین‌کن‌های با ظرفیت بالا با رویکرد انرژی‌های تجدیدپذیر شویم.
وی با بیان این که تامین آب شرب برای مناطقی که امکان دسترسی به آب شبکه ندارند یکی از اهداف ساخت این آب شیرین‌کن‌هاست، گفت: آب شیرین‌کن‌های خورشیدی برای جزایر و روستاها قابلیت استفاده دارد و می‌توان آب را با کاربری‌های مختلف ازجمله صنعت، کشاورزی و شرب و همچنین کیفیت‌های متفاوت تصفیه کرد.
شعبانی‌کیا، همچنین از تدوین سند توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر خبر داد و گفت: با تدوین این سند و حمایت‌های دولت و مجلس در قالب تحقق اهداف کشور، کاربرد و زیرساخت انرژی‌های تجدیدپذیر توسعه می‌یابد

به اشتراک گذاشتن اخبار: