ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

15:40 | جولای07 تهران

آغاز بكار يكصد و شصت و ششمين اجلاس وزرای نفت اوپك در وين

تاریخ: 09:31, 28-11-2014.


تهران. جمعه، 28 نوامبر 2014 میلادی برابر با 7 آذر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، یکصد و شصت و ششمین اجلاس وزرای نفت اوپک، ديروز با هدف بررسی وضع کنونی بازارنفت و سیاست های تولیدی این سازمان تا نشست آینده، در مقر این سازمان در وین اتریش آغاز به کار کرد.
بنابراين گزارش، یکصد و شصت و ششمین اجلاس اوپک با حضور تمامی وزیران نفت کشورهای صادر کننده نفت و هیات های همراه ديروز ساعت 12 و 30 دقیقه به وقت تهران آغاز شد.
این نشست در حالی برگزار شد که قیمت های جهانی نفت خام در سال جاری تاکنون بیش از 30 درصد کاهش یافته و از 115 دلار به محدوده 80 دلار رسیده است.
کارشناسان و تحلیلگران بازار نفت، این نشست را یکی از مهمترین نشست های اوپک در 15 سال اخیر دانستند و پیش از برگزاری این اجلاس تحلیل های مختلفی درباره تصمیم گیری اوپک ارائه دادند، اما بیشتر وزیران نفت اوپک پس از ورود به وین بر انسجام و یکپارچگی این سازمان تاکید داشتند.
بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران پس از ورود به وین در جمع خبرنگاران ضمن تاکید بر پایبندی اعضای اوپک به سقف تولید روزانه 30 میلیون بشکه این سازمان، گفت: ایران برنامه ای برای کاهش تولید نفت خود ندارد.
وزیر نفت ایران همچنین روز گذشته با علی النعیمی، وزیر نفت عربستان، عادل عبدالمهدی، وزیر نفت عراق، رافائل رامیرز، وزیر امور خارجه ونزوئلا و نمایندگان بعضی از شرکت های نفتی دیدار کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: