ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

15:34 | جولای07 تهران

ايران و چين برای مقابله با پولشویی و بازگرداندن مفسدان مالی همكاری می كنند

تاریخ: 09:29, 28-11-2014.


تهران. جمعه، 28 نوامبر 2014 میلادی برابر با 7 آذر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس سازمان بازرسی کل کشور ايران خواستار همکاری با چین در زمینه مبارزه با فساد مالی و سیاسی و مقابله با تروریسم و پولشویی شد.
بنابراين گزارش، آقای ناصر سراج، در دیدار با قائم مقام دادستانی عالی خلق چین بر تعمیق روابط میان دو کشور و استفاده از ظرفیت های موجود تاکید کرد.
آقای سراج با بیان اینکه غرب درزمینه پولشویی فقط صحبت می کند و هیچ همکاری عملی با دیگر کشورها به ویژه کشورهای آسیایی ندارد گفت: آنها اموال کشورها را غارت می کنند و به مفسدان مالی دیگر کشورها، پناهندگی می دهند.
وی از عمل نکردن مسئولان کانادایی برای بازگرداندن مدیرعامل پیشین بانک ملی ایران انتقاد کرد و خواستار امضای تفاهم نامه با چین در خصوص بازگرداندن مجرمان مالی متواری به دیگر کشورها شد.
قائم مقام دادستان عالی خلق چین نیز در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه و تاریخی دو کشور، ابراز امیدواری کرد مناسبات ایران و چین افزایش یابد.
جیانگ جیان چو، مبارزه با فساد مالی و تروریسم را از محورهای مهم همکاری بیان کرد و خواستار گسترش مناسبات و تبادل تجربیات در این زمینه شد.
وی با اشاره به اقدامات اخیر چین در خصوص استرداد اموال و مجرمان مالی، این موضوعات را وجه مشترک دو کشور دانست و بر همکاری های بیشتر در این زمینه تاکید کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: