ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

1:46 | مه21 تهران

ايران و ايتاليا يادداشت تفاهم گسترش همكاری امضا كردند

تاریخ: 09:50, 27-11-2014.


تهران. پنجشنبه، 27 نوامبر 2014 میلادی برابر با 6 آذر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، یادداشت تفاهم گسترش همکاری های ایران و ایتالیا در زمینه محیط زیست امضا شد.
بنابراین گزارش، خانم معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران و جان لوکا گالتی، وزیر محیط زیست ایتالیا ديروز این یادداشت تفاهم همکاری زیست محیطی را در رم امضا کردند.
وزیر محیط زیست ایتالیا در گفتگو با خبرنگاران با تاکید بر این که محیط زیست یک موضوع همگانی و جهانی است و کشورها باید در خصوص موضوعات و چالش های موجود زیست محیطی همکاری های نزدیکی داشته باشند، از تقویت روابط زیست محیطی با ایران ابراز خرسندی کرد و افزود: توافقنامه بسیار مهمی امروز بین دو کشور در راستای هدف مشترک حمایت از محیط زیست به امضا رسید.
وی افزود: من فکر می کنم تمام توافقات مربوط به موضوعات زیست محیطی بیش از دیگر توافق ها، کشورها را به یکدیگر پیوند می دهد.
وزیر محیط زیست ایتالیا گفت: در چارچوب تقویت همکاری های زیست محیطی بین ایتالیا و ایران تا سه ماه دیگر به تهران سفر خواهد کرد.
خانم ابتکار نیز با بیان اینکه بزودی این تفاهم نامه عملیاتی خواهد شد، گفت: ما امروز یاداشت تفاهمی را با دولت ایتالیا پیرامون همکاری های دوجانبه در زمینه مسایل بهینه سازی مصرف انرژی، کاهش آلودگی و بحث گازهای گلخانه ای وهمچنین تبادل اطلاعات و آموزش و توانمند سازی در این زمینه امضا کردیم.
وی با ابراز امیدواری که که این همکاری ها برای دو ملت ایران و ایتالیا و محیط زیست جهانی مفید باشد، افزود: نخستین گام اجرایی با تشکیل اولین کارگروه مشترک و کمیته اجرایی از فردا برداشته می شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: