ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

23:13 | مه20 تهران

سرمایه گذاران چينی برای سرمایه گذاری در شهرستان مهران ایران اعلام آمادگی كردند

تاریخ: 09:48, 27-11-2014.


تهران. پنجشنبه، 27 نوامبر 2014 میلادی برابر با 6 آذر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مروارید، استاندار ایلام از اعلام آمادگی سرمایه گذاران چینی برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی مهران در حوزه های مختلف خبر داد.
آقای مروارید، در دیدار با سرمایه گذاران چینی گفت: باتوجه به توانمندی ها و ظرفیت های موجود و اعلام آمادگی هیات چینی برای همکاری و گسترش مناسبات متقابل این آمادگی در ایلام وجود دارد که مقدمات و زیرساخت های لازم برای ورود و سرمایه گذاری شرکت های چینی در اين استان فراهم شود.
وی تاکید کرد: مجموعه مدیریتی استان در تلاش است برای بهره گیری از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی مهران با استفاده از قانون تشویق و ارائه خدمات به سرمایه گذاران خارجی ظرفیت های بالقوه این مرز را به بالفعل تبدیل کند و به زودی طرح های پیشنهادی استان به گروه سرمایه گذاران چینی ارائه می شود.
امنیت پایدار، نزدیکی و کوتاهی مسیر تا بغداد و شهرهای مقدس عراق، پیوندهای قومی، زبانی و مذهبی مردم ایلام و عراق از جمله مزیت های منحصر به فرد و ممتاز شهرستان مرزی مهران است.
شهرستان 30 هزار نفری مهران در همسایگی استان واسط عراق در جنوب ایلام گرانیگاه فعالیت های اقتصادی، صادراتی و پیشانی توسعه استان است.
پایانه بازرگانی و مرز مسافری مهران در 100 کیلومتری شهر ایلام از مهمترین کانون های صادرات کالا و تردد گردشگر مذهبی به کشور عراق محسوب می شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: