ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

2:04 | آوریل29 تهران

ايران بزودي از راه آهن گرگان – اينچه برون بهره برداري مي كند

تاریخ: 14:52, 24-11-2014.


تهران. دوشنبه، 24 نوامبر 2014 میلادی برابر با 3 آذر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مسیر ریلی گرگان - اینچه برون بزودی به بهره برداری می رسد. مـدیر عـامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در بازدید ازایستگاه راه آهن تاکستان گفت: این مسیر استراتژیک ریلی در 13 آذر با حضور روسای جمهور کشورهای مختلف به بهره برداری خواهد رسید.
سید پورآقایی افزود: با افتتاح این مسیر ریلی، بار ترانزیت کشورهای قزاقزستان و چین به سمت خلیج فارس و بخشی هم به اروپا هدایت و تحول بزرگی درآینده ترانزیت ریلی ايران رخ خواهد داد.
وی از دو خطه شدن مسیر تهران به قزوین، زنجان و تبریز تا پایان دولت یازدهم خبر داد گفت:
بعد از دو خطه کردن مسیر تهران به مشهد، در این مرحله، مسیر تهران به تبریز دو خطه خواهد شد تا ضمن افزایش میزان جابجایی و سرعت قطارها، زمینه آسایس و رفاه مسافرت با قطار هم فراهم شود.
مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران برقی کردن مسیر تهران به مشهد و تهران به تبریز را از اولویت های راه آهن جمهوری اسلامی ایران برشمرد و افزود: با دوخطه و برقی کردن قطارها در این مسیرها، سرعت قطارها به 200 کیلومتر خواهد رسید.
سید پور آقایی افزود: برخی از مسیرهای ریلی مانند شرق کشورنیازمند توسعه شبکه حمل و نقل کالا و راه آهن باری است که در این حوزه مسیرهای اصفهان به یزد، سرخس، بندرعباس و بافق به مشهد در توسعه حمل و نقل شبکه باربری باید تقویت شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: