ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

0:02 | جولای05 تهران

پس از آمريكا، ايران دومين توليد كننده داروهاي اينترفون جهان

تاریخ: 12:52, 24-11-2014.


تهران. دوشنبه، 24 نوامبر 2014 میلادی برابر با 3 آذر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، جمهوری اسلامی ایران با دستیابی شرکت سیناژن البرز به دانش فنی و توان تولید دارو نوترکیب اینترفرون، در رتبه دوم کشورهای تولید کننده این داروها قرار گرفت.
رییس شرکت سینا ژن در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: این شرکت دارویی، پس از آمریکا، دومین تولید کننده داروی اینترفرون ویژه بیماران ام اس در دنیاست.
حامدی فر گفت: علاوه بر داروی اینترفرون، داروهایی برای درمان بیماری های سرطانی، پوکی استخوان ونازائی مطابق با بالاترین استانداردهای اروپا و امریکا، کیفیتی مشابه با داروهای شرکت های صاحب نام خارجی و قیمتی منطقی و قابل رقابت در عرصه های جهانی، در این شرکت تولید می شود.
وی افزود: سینا ژن، نخستین شرکت ایرانی است که توانست، فناوری تولید دارو را به خارج از کشور انتقال دهد و بزرگترین محموله صادرات داروئی کشور در تاریخ صادرات ایران، برای این شرکت بود.
رییس شرکت سینا ژن گفت: هم اکنون داروهای تولید شده این شرکت به کشورهای متعددی همچون روسیه، سوریه، پاکستان، آذربایجان، ارمنستان و کشورهای آمریکای جنوبی صادر می شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: