ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

23:39 | جولای04 تهران

تجهيز نيروي دريايي ايران با الحاق ناوشكن دماوند

تاریخ: 12:49, 24-11-2014.


تهران. دوشنبه، 24 نوامبر 2014 میلادی برابر با 3 آذر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از آمادگي الحاق هم اكنون ناوشکن دماوند به نیروی دریایی جمهوری اسلامی و ناوشکن سهند نیز تا سال 95 به این نیرو خبر داد.
بنابراين گزارش، امیر دریادار حبیب الله سیاری در مراسم تجلیل از پیشکسوتان نیروی دریایی ارتش افزود: امروز 32 ناوگروه نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در دریاهای آزاد حضور دارند و تاکنون بیش از دو هزار کشتی تجاری و نفت کش را محافظت و امنیت را در خلیج عدن برقرار کرده ایم.
وی گفت: تاکنون بیش از 150 مورد درگیری با دزدان دریایی داشتیم و به 22 کشور جهان که به کمک نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آبهای آزاد نیاز داشتند کمک کرده ایم.
وی افزود: در آینده نزدیک رزمایش نیروی دریایی ولایت 93 را در دریاهای آزاد تا مدار 10 درجه شمالی برگزار خواهیم کردیم .
دریادار سیاری با اعلام اینکه ناوشکن موج 3،4 و 5 هم با پیشرفت 40،50 و 60 درصدی در خط تولید قرار دارد افزود: ناوهای موشک انداز کلاس پیکان اینک در دریای عمان و شمال اقیانوس هند ماموریت انجام می دهند.
وی با اشاره به اینکه تاکنون 15 شماره از زیر دریایی کلاس غدیر در داخل ايران ساخته شده است گفت: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران بیش از 20 فروند زیردریایی دارد که نخستین نمونه آن زیر دریایی کلاس فاتح است.
وی در خصوص توان موشکی ناوهای نیروی دریایی گفت: ناوهای کلاس پروین که به نام های فجر، نصر و فتح تغییر نام داده است همه موشک انداز هستند .
وی همچنین گفت: همه بالگردهای نیروی دریایی ارتش به موشک مجهز شده اند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: