ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

23:58 | مه19 تهران

در نشست دیشب ظریف، کری و اشتون همه موضوعات مطرح شد، ولی طرح نو ارائه نشد

تاریخ: 10:43, 21-11-2014.


تهران. جمعه، 21 نوامبر 2014 میلادی برابر با 30 آبان ماه 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ – خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، دیشب پس از پایان مذاکرات سه جانبه در وین، جواد ظریف، جان کری و کاترین اشتون در باره همه موضوعات بحث کردند، ولی طرح جدیدی ارئه نشد.
به گزارش خبرگزاری ایرنا، این مطلب را یک عضو تیم مذاکره کننده هسته ای ایران که نخواسته است نامش فاش شود، به خبرنگار اعزامی ایرنا بیان کرده است.
این منبع در پاسخ پرسش خبرنگار ایرنا گفته است که کری در این نشست که دوساعت طول کشید، هیچ طرح جدیدی ارائه نکرد و طرفین حالا در حال رایزنی و مشورت های داخی هستند.
به گفته این مقام وزارت خارجه ایران، ادامه نشست سه جانبه محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا وکاترین اشتون، هماهنگ کننده 1+5 صبح امروز، جمعه به وقت وین برگزار می شود.
قرار است امروز بعد از ظهر نشست مشترک وزیران امور خارجه ایران و انگلیس و فرانسه با حضور اشتون برگزار شود. بعد ازانجام این ملاقات چهارجانبه، دکتر جواد ظریف با همتایان انگلیسی و فرانسوی خود نشست دو جانبه خواهد داشت.    
مذاکرات وین 8 دهمین دور و آخرین مرحله از مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 است که روز سه شنبه 18 نوامبر برابر با 27 آبان ماه آغاز شد و قرار است 24 نوامبر| سوم آذرماه به پایان برسد.
ایران تلاش دارد تا در آخرین مذاکرات هسته ای که عامل مهمی برای لغو تحریم های آمریکا و غرب می تواند باشد، به نتیایج مثبت برسد و به توافق دست یابد.
به گفته کارشناسان، کوشش های گروه 1+5 نیز برای دستیابی به توافق خیلی محسوس است زیرا ایران کشورمهمی از نگاه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، ذخایر غنی انرژی و موقعیت سیاسی و جغرافی در خاور میانه – داغترین منطقه جهان است و از سوی دیگر، علی رغم همه گونه تحریم های بی سابقه غرب، طی سی سال اخیر توانسته است در همه زمینه ها به رشد و توسعه چشمگیری موفق شود    

به اشتراک گذاشتن اخبار: