ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

19:10 | جولای02 تهران

رئیس جایکا: روابط فرهنگی در صدر مناسبات ایران و ژاپن است

تاریخ: 14:59, 03-10-2018.


تهران. 3 اکتبر 2018 میلادی برابر با 11 مهرماه 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
تقویت مناسبات ایران و ژاپن نیازمند فراهم نمودن بستر در زمینه های مختلف به ویژه تعاملات فرهنگی و دانشجویی است
کیتا اوکا رئیس آژانس همکاری های بین المللی ژاپن -- جایکا شام دیروزسه شنبه در دیداربا مرتضی رحمانی موحد سفیر جمهوری اسلامی ایران درژاپن با تاکید به این نکته گفت که روابط فرهنگی در صدر مناسبات ایران و ژاپن قرار دارد وارتقاء مطالعات ایرانشناسی در ژاپن می تواند به تحقق تقویت مناسبات فرهنگی دو کشور کمک کند واز این مطالعات حمایت می کنیم.  
به گزارش ایرنا وی با اشاره به گنجینه ایرانی موزه شهر نارا که سابقه آن به قرن ها قبل باز می گردد اظهار داشت حضور این اقلام فرهنگی در ژاپن نشان می دهد روابط دو کشور و تعاملات ایران و ژاپن از قدمت تاریخی برخوردار است که از طریق راه ابریشم صورت پذیرفته است
کیتا اوکا اظهار داشت نباید بگذاریم بین نسل قدیم و نسل جدید در شناخت مردم دو کشور از یکدیگر فاصله بیفتد و این مستلزم انجام ترتیباتی برای آشنایی مردم دو کشور از یکدیگر است.
مرتضی رحمانی موحد سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن هم در این دیدار ضمن این که روابط دو کشور را ریشه دار، تاریخی و دوستانه توصیف کرد گفت که سال آینده نودمین سالگرد برقراری روابط دوجانبه ایران و ژاپن است وامیدواریم جایکا در اجرای این برنامه ها نقش داشته باشد و برنامه هایی برای آن در نظر گرفته شده است.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن تصریح کرد مردم ژاپن با اخلاق و فرهنگ هستند و خانواده در این کشور ریشه عمیق و تاریخی دارد.
رحمانی موحد با بیان اینکه جایکا یک نشان معتبر در همکاری های بین ایران و ژاپن است تاکید کرد که موضوعات همکاری جایکا در ایران موضوعات انسان دوستانه و بشردوستانه هستند که نمی توانند متوقف شوند و باید راه حل هایی برای پیشرفت در اجرای آنها پیدا نماییم.
در این ملاقات همکاری های گذشته، پروژه های در دست اجرا و پروژه های آتی جایکا در ایران مورد تبادل نظر و گفت و گو قرار گرفت.

به اشتراک گذاشتن اخبار: