ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

13:29 | سپتامبر20 تهران

علی اشرف شبستری: تنها راه بازگشت تاجیکستان به اصل خود، گسترش تبادلات فرهنگی با ايران است

تاریخ: 10:27, 19-11-2014.


تهران. چهارشنبه، 19 نوامبر 2014 میلادی برابر با 28 آبان 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری
رئیس انجمن دوستی ایران و تاجیکستان برفراهم بودن زمینه های متعدد همکاری بین تبریز و تاجیکستان تاكيد و فعال كردن این زمینه ها را به بهترین شکل خواستار شد.
علی اشرف شبستری. که به همراه هیئت تاجیکستانی به تبریز سفر کرد، گفت: وجود مقبره شاعری از خجند در تبریز با وجود فاصله مکانی، روح و قلب کشورها و ملت ها را درنوردیده و این اتفاق در تاریخ کمتر تکرار می شود.
وی با بیان اینکه زمینه برای حضور سرمایه گذاران از تبریز در تاجیکستان فراهم است، گفت: ما می توانیم در همه زمینه های ادبی، علمی، دانشگاهی، صنعتی و تجاری فعالیت ها و ارتباطات دو کشور را توسعه دهیم.
شبستری با اشاره به اینکه دانشگاه خجند یکی از دانشگاه هایی است که مدرک آن از طرف وزارت علوم ايران مورد تایید است، افزود: خوشبختانه رئیس دانشگاه تبریز اعلام کرد که این دانشگاه برای اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان تاجیک کاملا آمادگی دارد.
وی با اشاره به برگزاری گردهمایی کمال خجندی، شاعر و صوفی نام آور فارس در تبریز ابراز امیدواری کرد تا مبادلات نسخ خطی میان دو کشور بیشتر شود و در زمینه مبادله استاد و دانشجو تلاش شود چرا که تنها راه بازگشت تاجیکستان به اصل خود، گسترش این تبادلات فرهنگی است.
رئیس انجمن دوستی ایران و تاجیکستان گفت: تاجیکستان با ما و ما با تاجیکستان تکمیل می شویم و بحث مذهبی میان این دو مطرح نیست و آنها به اندازه ایرانیان برای اهل بیت (ع) احترام قائل هستند

به اشتراک گذاشتن اخبار: